• pyretpå väg

ont i snoppen 2 år.

min son säger aj aj om snoppen.
    på sjukvårdsupplysningen sa dom att vi skulle bada honom ett bra tag.
    hur många dagar kan han ha det så här innan man skaåka in med honom?
    han bara gråter när han sitter och går.
    någon som varit med om samma.

Lova och Liam,mina charmtroll.
  • Svar på tråden ont i snoppen 2 år.
  • AnneSophie

Har han feber? Har han slagit sig?  Kan det vara UVI?
    Om han har så ont att han bara gråter så skulle jag åkt in med honom.

Kan han vara mer specifik gällande var det gör ont? På snoppen, i snoppen, kring snoppen, kulorna...?

moderatorsvart
  • mandelblomma

skulle be att få komma till familjeläkaren med honom, låter som att han kan ha en ballanit.
    I bland hjälper det att bada, i bland behöver man spruta rent med koksalt och i blan behöver man salva där.
    Har han så ont att han gråter och han inte blivit hjälpt av att bada så är det dax att åka till läkaren.

• Iorlover

Skulle nog åkt in jag med om han har så ont som du beskriver. Stackars liten, hoppas det löser sig!

• gulloliver

Vår son hade samma ska då var det en infektion i snoppen under förhuden eftersom det hade samlats bakterier där. Åk in med honom så att de kan få rent under förhuden om det är det, för det gör jätteont på honom.

• pyretpå väg

han somnade gott i kväll iaf.
    får se hur natten blir.
    blir väll en del badande i morgon.
    har det inte gått över i morgon middag så åker jag in med honom.

• Amani

Hej! För att avhjälpa/förebygga förhudsproblem kan man be att få en liten dosspruta för medicin på Apoteket som man sedan gör rent under förhuden med. Enligt vår husläkare går det utmärkt att använda ljummet vatten. Min man fick lära mig hur man skulle göra, han hade liksom mer koll på förhud än jag! Håll i lite försiktigt och "fyll upp" under huden.

• pyretpå väg

vi fick sprrutor idag.
    svårt att spruta in det.
    när jag skulle få ut vattnet så sprack en kula under förhuden och det kom en massa var.
    först vitt sen var blä.
    finns en kula till tror jag,får ta den i morgon.
    men han är bättre idag

• Maarit78

hej min pojk hade oxå det men jag åkte in med han då o då sa doktorn hellt annat för jag gick sen en gång till för den medecinen som han fick va inte rätt o gick inte behandla bra men somsakt det va under förhuden på pojken har det limmet lossnat eller hur man säger för han ar dragit i den för hårt så kolla upp det för det e inte kul nu fick jag en annan medecin som funka skit bra...hoppas det ordna med han för det gör ont..

• gulloliver

Usch stackaren , hoppas han blir bra snart.

Svar på tråden ont i snoppen 2 år.