• meic
    Äldre 25 Mar 20:03
    36475 visningar
    28 svar
    28
    36475

    Postat utan frimärke!

    Jag är en jubelidiot och har postat ett kuvert med 700kr till min kusin som fyller år utan frankering. Vad händer nu? Är pengarna borta för gott?

  • Svar på tråden Postat utan frimärke!
  • Melva
    Äldre 25 Mar 20:06
    #1

    Paket får man lösa ut om dom inte är frankerade korrekt, kanske händer med brev också? Vet inte faktiskt. Om du skrivit avsändare kommer du få en faktura på porto och faktureringsavgift hem till dig.

  • Äldre 25 Mar 20:06
    #2

    Om du har tur är posten snälla och låter brevet komma fram utan frimärke.
    Jag har själv fått brev utan frimärke så hoppas ditt också kommer fram.

  • meic
    Äldre 25 Mar 20:06
    #3
    Melva skrev 2009-03-25 20:06:05 följande:
    Paket får man lösa ut om dom inte är frankerade korrekt, kanske händer med brev också? Vet inte faktiskt. Om du skrivit avsändare kommer du få en faktura på porto och faktureringsavgift hem till dig.
    skrev inte avsändare heller... inte många rätt för mig idag inte!
  • Fru annmi
    Äldre 25 Mar 20:07
    #4

    Om du skrev avsändare så kommer de he ett avi där du får sätta frimärke på & straffavgift iform av frimärke..Om inte så skulle jag tro att din kusin får lösa ut brevet på Posten...
    Ingen dålig present & liite dumt att skicksa på Posten

  • meic
    Äldre 25 Mar 20:08
    #5
    SessanSessan skrev 2009-03-25 20:06:32 följande:
    Om du har tur är posten snälla och låter brevet komma fram utan frimärke. Jag har själv fått brev utan frimärke så hoppas ditt också kommer fram.
    åh det vore ju bra! hon fyller år imorgon och 700kr är ju 700kr
  • Äldre 25 Mar 20:11
    #6

    När jag skickade in mina handlingar till försäkringskassan för att få hp hade jag underfrankerat (bara satt ett frimärke på medan posten tyckte det krävdes 2). Dryg 1 månad senare fick jag tillbaka brevet. De hade då öppnat det för att se vem det var ifrån och skickat det åter till mig...
    Denna koll gör de uppe i kiruna. Brevet gick alltså från mig i sundsvall, till postens ställe i ånge (tror jag), upp till kiruna och hem till mig igen. Hade det inte varit billigare att leverera det förbannade brevet?
    Förlåt, blev lite OT.
    Det jag skulle komma fram till var: Har du otur hamnar ditt brev i en såndär kontroll och då öppnar de brevet...

  • Äldre 25 Mar 20:12
    #7

    Har skickat utan frimärke massor av gånger och det har alltid kommit fram och ingen har behövt betala för det heller

  • Fru annmi
    Äldre 25 Mar 20:14
    #8
    Spiro skrev 2009-03-25 20:11:28 följande:
    När jag skickade in mina handlingar till försäkringskassan för att få hp hade jag underfrankerat (bara satt ett frimärke på medan posten tyckte det krävdes 2). Dryg 1 månad senare fick jag tillbaka brevet. De hade då öppnat det för att se vem det var ifrån och skickat det åter till mig...Denna koll gör de uppe i kiruna. Brevet gick alltså från mig i sundsvall, till postens ställe i ånge (tror jag), upp till kiruna och hem till mig igen. Hade det inte varit billigare att leverera det förbannade brevet?Förlåt, blev lite OT.Det jag skulle komma fram till var: Har du otur hamnar ditt brev i en såndär kontroll och då öppnar de brevet...
    Née tror du ...
    Detta är ju till en Privatperson med Adress...Ingen myndighet...Jag fick lösa ut ett en ggr som var ofrakerat....
  • meic
    Äldre 25 Mar 20:16
    #9
    Spiro skrev 2009-03-25 20:11:28 följande:
    När jag skickade in mina handlingar till försäkringskassan för att få hp hade jag underfrankerat (bara satt ett frimärke på medan posten tyckte det krävdes 2). Dryg 1 månad senare fick jag tillbaka brevet. De hade då öppnat det för att se vem det var ifrån och skickat det åter till mig... Denna koll gör de uppe i kiruna. Brevet gick alltså från mig i sundsvall, till postens ställe i ånge (tror jag), upp till kiruna och hem till mig igen. Hade det inte varit billigare att leverera det förbannade brevet? Förlåt, blev lite OT. Det jag skulle komma fram till var: Har du otur hamnar ditt brev i en såndär kontroll och då öppnar de brevet...
    åh nej vad jobbigt! ja blir det så så lär jag ju aldrig se de pengarna igen!

    trött jag blir på mig själv...
  • Fru annmi
    Äldre 25 Mar 20:16
    #10

    Ta kontakt med ditt Postkontor & berätta som de e & de kanske kan hjälpa dig att ta reda på vart brevet är....Lycka Till!

Svar på tråden Postat utan frimärke!