Avlyssnas min killes mobil han sitter på en rättspsykiatrisk klinik...
och har alltså tillgång till egen mobil dygnet runt och får ringa så mycket han vill, vilka nummer han vill osv.
Men kan samtalen avlyssnas? SMS?
Jag har vid ett flertal tillfällen hört konstiga knäpp, sprak och det är överdrivet ofta våra samtal bryts.
Dessa knäpp och konstiga ljudliga störningar upplever jag enbart när jag pratar med honom, aldrig annars.
Nu ikväll knäppte/sprakade det till i telefonen och helt plötsligt hör jag hur en tredje part kommer in i samtalet, bara under en bråkdels sekund sedan återgick vårt samtal till det "normala". Han hörde inget, det gjorde enbart jag.
Någon som jobbar på inom rättspsykiatrisk vård som kan veta, eller någon annan som har erfarenhet?
Jag vet att det är enligt lag förbjudet att avlyssna "utan vidare", men i det här fallet kanske det räcker med att den rättspsykiatriska kliniken "misstänker" någon form av brottslig verksamhet och kan således, helt lagligt gå in och lyssna då och då... Eller?
Jag vill veta!! Är det möjligt att våra samtal verkligen är avlyssnade?? Jag ringer också från min mobil till hans mobil...