Mjölkprovokation, inne på tredje dagen!! =)
Åh, i måndags började vi den nervösa och tredje mjölkprovokationen.. De två tidigare har inte alls fungerat, vi har bara kommit till de första "mjölk" aktiga och sen har det varit kört..
Idag har vi precis klarat den tredje dagen, och peppar peppar, det har gått bra!! I måndags vart lillan väldigt lös i magen, emn inga kräkningar som tidigare. Igår var det lite bättre, idag har hon fortfarande varit lös, emn jaa, jag tror väl det ska ge sig.. Hon brukar ju kunna vara lös i magen ändå..
Jg e så himla nervös!! Jag ska ju mata i henne det som hon tidigare varit och blivit såå himla dålig av, och som jag verkligen varit orolig över. Vi har strängt hållit henne borta från allt md mjölkprotein, och nu bara hoppas jag ..
Visst, nu är vi inne i svängen, v har koll på allergin och vad hon tål o så, men ändå, va skönt det skulle vara om det ä så att allergin försvunnit =)
Men frågan är nu ändå.. Hur ser era erfarenheter ut vad gäller det här? Med mjölkprovokation och när allergin försvunnit? Har ni märkt att det vänder efter nån dag elelr hur fungerar det? Hur vet man att de är laktsintoleranta sen då? Har hört att mjölkproteinbarnen "stannar" vid att bli laktosintoleranta, och att det ite går över helt kanske..
BAra berätta hur det g¨ått för er så jag får veta! =)