Kostand för installation av diskmaskin?
Hejsan!
Imorgon kommer en snubbe hem till oss och installerar den nya diskmaskinen.. men vet någon ungeför vad det kostar? Och visst får man hem en räkning?
Hejsan!
Imorgon kommer en snubbe hem till oss och installerar den nya diskmaskinen.. men vet någon ungeför vad det kostar? Och visst får man hem en räkning?
Man får hem en räkning på det.
De brukar väl kanske ta några hundralappar/påbörjad timme.
Tror vi betalade 600kr eller nåt sånt för installation av vår diskmaskin.
Men då behövde han bara fästa slangen till avloppet i stort sett.
Beror helt på hur mycket förberett det är.
Men kan nog kosta upp emot nån tusenlapp.
Hittade på nätet:
"Fråga: Vad kostar det att installera en diskmaskin/tvättmaskin?
Svar: Det är svårt att lämna ett exakt pris på en sådan typ av installation. Det kan kosta allt från 775–6 000 kr beroende på omständigheterna, t.ex. om det finns avlopp, vatten och el i närheten. Riktpriset är 2 500 kr om ingen elektriker behövs."
6000:O !!
Han skulle fixa endel saker till den oxå så det blir ju mer..
Men vi bor i en bostadsrätt så det bör inte vara så svårt, hade nog fixat det själv om det inte var för försäkringsbolagen
Varför får du inte installera den själv för försäkringsbolaget?
Om det skulle hända något tex en vattenskada osv så får man betala hela kalaset själv, då täcker inte försäkringsbolagen det..
Vi har precis installerat diskmaskin, men då fixade rörmokaren ett nytt vattenlås (alltså avloppet för diskmaskinen) och en avstängningsventil på kallvattnet (har ingen blandare med diskmaskinsavstängning). Vi hade dock eluttag framdragen. Detta gick på 1700, och det var ett bra pris! Har ni allt som behövs framdraget och installerat så borde det inte ta lång tid eller kosta alls mycket.
Oh my god! Då ska man va glad att mannen vågade sig på det...händig man
vi kopplade in våran diskmaskin själv, var lätt som en plätt! hade aldrig ringt en rörmokare för det lilla. vi kopplade även in blandare till diskmaskin o vatten själva, ända som var lite svårt var att vi först bara lindade gängtejp i de större gängorna, men det höll inte tätt, så vi köpte lin o då blev det perfekt!
rätt kopplingsstorlek, gängtejp o lin-garn o sen skruva åt ordentligt, sen sitter det! klart!
Hej!
Jag skulle också sätta in diskmaskinen men han kom och sa att den var för stor, min man satt på diskmaskinen själv men efter en mån fick vi faktura på 1800:- bara för att de skulle komma och mäta sa de att vi bör betala fakturan.. ville veta om det kostar verkligen så mycket för bara se om han kan sätta in diskmaskinen.? någon kan svara ?
Hej!
Jag skulle också sätta in diskmaskinen men han kom och sa att den var för stor, min man satt på diskmaskinen själv men efter en mån fick vi faktura på 1800:- bara för att de skulle komma och mäta sa de att vi bör betala fakturan.. ville veta om det kostar verkligen så mycket för bara se om han kan sätta in diskmaskinen.? någon kan svara ?