• Queequeg

Bleka håret hemma?

Är inte alls direkt hemma på vilka märken som är något att ha om man vill bleka håret hemma.

Har nu en vännina (har rättljust hår) som skulle vilja bleka håret. Hon gör alltid sådant hemma, hon färgar det ljust nu.
    Eftersom jag ska dit på tjejmiddag på fredag tänkte jag ta med mig en presentkorg med lite hårprodukter bla en blekning. 

Har hört talas om en Mood ultrablond som tydligen ska vara bra, men såg nu en i butiken som heter Schwarzkopf Poly blond L1 emtreme blond som verkade ge ett väldigt lljust resultat att dömma av förpackningen..

Vilken av dessa ska man satsa på och vilken blir ljusast?

• Svar på tråden Bleka håret hemma?
  • snarret

Jag tycker MOOD är bäst. Billigare, ljusar upp lika mkt, och ger mindre gula toner. Iaf på mig.

• Queen70

Om man är mycket mörk från början måste man börja med att dra i några förpackningar med de där som du skriver som heter nåt på L1 och +L1

Men då blir ändå resultatet rätt pissgult så sen måste man toppa med nåt som tar bort gula toner, de jag hittills har använt från swartskopf har de nu slutat tillverka så jag vet de fan vad jag ska använda nu, den hade silverskimmer i sig och var perfekt att bleka utväxten med. Nu har jag i alla fall köpt hem nåt från Mood som skulle ta bort gula toner i alla fall, men frågan är om jag kan använda BARA den eller om jag måste ta en sån avfärgning på utväxten först? Min naturliga hårfärg är mörkbrun.

• edgeoftheearth

om man har ett infärgat hår i t.ex brunt så brukar det bli bäst om man avfärgar först och bleker sedan, då minimeras risken att det blir orangefärgat hår och man sliter inte lika mycket på hårstrårna

• Empan81

Mood har en tendens att bli gul tycker jag. Jag gillar Loreals färg Helsinki

Svar på tråden Bleka håret hemma?