• babykaboom

Dagis när jag har sommarlov? Hur funkar det egentligen? LÄRARE SE HIT!

Hej!

Min dotter inskolas just nu på dagis. Känns som en helt nya värld man ska lära sig...

Jag ska plugga till lärare. Hur fungerar det nu denna sommaren då jag har sommarlov från plugget?
    Då får hon inte gå på dagis eller? Måste hon skolas in sen igen till hästen?

Och hur funkar det sen? När jag jobbar som lärare och har sommarlov? Brukar det funka bra för barnen att ha så långt somarlov? Eller får de gå kvar några timmar även om jag har sommarlov? För att inte tappa bort det lixom...?

Får man ha barnen på dagis om man skulle gå en veckokurs på sommaren? Alltså inom det ämnet som man lär ut...?

LÄRARE - se hit! Kom med tips, råd och erfarenheter tack!

• Svar på tråden Dagis när jag har sommarlov? Hur funkar det egentligen? LÄRARE SE HIT!
  • Skutt

Hej:)
    Jag har uppehållstjänst som det så fint heter... Min dotter har haft lov med mig och sen har hon "mjukstartat" första veckan med lite kortare dagar. Det har fungerat bra för oss.

Lycka till.
    kram Skutt

• babykaboom

tack för svaret!

hur gammal är dottern om man får fråga?

vilka exakta regler är det som gäller? nån som vet...?

• SaramedM
    babykaboom skrev 2009-03-26 08:34:32 följande:
    tack för svaret!hur gammal är dottern om man får fråga?vilka exakta regler är det som gäller? nån som vet...?
    Om det inte finns särskilda skäl så är det väl rätt klart att barnen har semester när man själv har det
  • PialenaOskar

Hejsan!
    Ledig förälder = ledigt barn !!
    Skulle du sommarjobba el läsa under sommaren oxå är du ju inte ledig. då får barnet vara på fsk.
    Om det blir för långt uppehåll är ju väldigt olika för alla barn. Är man orolig kan man prata med personalen om en "ny inskolning". Räcker nog med ett par dagar bara så är barnet med i leken igen :) Hon minns iaf personalen o barnen och är förhoppningsvis trygg med dem även om hon inte tar för sig i leken på direkten.