Flyga med Qatar Airways
Någon som har flugit med Qatar Airways från Arlanda till Doha? Kanske till och med vidare från Doha till Male? Hur var flygplanet, maten, servicen?
Någon som har flugit med Qatar Airways från Arlanda till Doha? Kanske till och med vidare från Doha till Male? Hur var flygplanet, maten, servicen?
Jättebra! Flög inte exakt samma rutt, men har mycket bra erfarenheter av Qatar.
Skulle helst vilja resa med dem igen! Gillade verkligen servicen mm. Enda minuset var kanske att det var rätt så många småbarnsfamiljer med på planet, så svårt att sova med så många barn runt omkring som grät, for runt mm. Men det är ju kanske inte flygbolagets fel...
Men det finns ju flera andra flerstjärniga flygbolag som också har bra service, som ni kan välja!
Ja, jag åkte just den rutten i höstas och det var helt OK. Inget superduper, men som sagt helt OK. Maten var väl ingen höjdare men det är ju sällan flygplansmat. Servicen tyckte jag var väldigt bra. Doha flygplats är en piss-håla men det är ju en annan sak.... och toaletterna där var så äckliga att vår 3-åring vägrade använda dom. Och se till att du äter på planet, för det fanns bara jätte-äcklig snabbmat där.
Puffar för lite mer info...
Ingen?!
Så lustigt, jag har precis googlat massa på Qatar då vi reser med dem i sommar. Det jag hittat är att servicen och planen är toppenbra men flygplatsen i Doha rätt trist. Fast det verkar finnas en lekplats vilket är bra för oss. För typ 300:- kan man lösa visum och dra från flygplatsen, vilket vi kommer göra iom en lång mellanlandning. Men som sagt, själva resan ska vara suverän, Qatar är listat som en av de 5 bästa bolagen
Njaae du knorpan, så himla bra var det inte, skulle inte komma på att kalla resan "suverän". Går inte på långa vägar att jämföra med t ex Singapore Airlines. Som sagt, helt OK men inget särskilt. Och ja, det var jättebra med lekplatsen på Doha flygplats men det var också det enda bra med den i övrigt usla flygplatsen.
Tigerwoman, okej. Verkar vara olika åsikter. Sist jag flög till sydostasien var det med Aerosvit och DET var riktigt uselt, KLM är ingen höjdare heller.... Gör mig inte så mycket (transport liksom) men det ska bli kul att flyga lite bättre för en gångs skull.
Men visst kan man pynta visa och åka in till Doha? Gjorde ni det?
Tack för info från er båda, ska bli kul att se hur det är, flyger om ca 1 månad...