• saaanna

svullna läppar - förlossning närmar sig?

är det sant att läpparna svullnar när förlossningen närmar sig?
    fick nämligen höra igår att mina läppar å ansikte svullnat.
    tog det inte som någon komplimang men sen läste jag en notis i en tidning att det kan vara på g då. nån som vet?

• Svar på tråden svullna läppar - förlossning närmar sig?
  • J1983

Man brukar väl få mer vätska i kroppen på slutet och då svullnar man ju och på slutet så närmar sig ju förlossningen. Däremot om det innebär att det SNART är ju en annan sak.

• saaanna

sant, hade velat få svaret att det bara dröjer en dag eller två, hehe... men det är inte det säkraste tecknet kanske...

• J1983

Nä det är nog tyvärr så. Kan säga såhär att dagen innan min förlossning så kände jag ingen som helst skillnad jämfört med innan. Dagen den startade så kände jag en tydlig skillnad eftersom det var första gången som det gjorde ont i magen. Så förlossningen behöver så att säga inte förvarna utan den kan starta utan att ha gjort sig påmind innan.

• pluttebarn

har varit svullen i ansiktet i ca en och en halv vecka. Ser ut som jag fått en allergisk reaktion, så jag hoppas innerligt bebis kommer snart. När jag frågar Bm så är det HEEELT  normalt....*suck*

3D ul i v 22. bilder finns på lillebror
  • saaanna

hehe det får vi hoppas att den gör!
    glad ska du vara att din bm säger att det är helt normalt. har jag hört att normala barnmorskor säger om allt, min bm börjar nästan gråta varje gång jag är där för hon är så nervös att hon ska göra ngt fel... jobbigt värre

• J1983
    saaanna skrev 2009-03-26 14:18:47 följande:
    hehe det får vi hoppas att den gör!glad ska du vara att din bm säger att det är helt normalt. har jag hört att normala barnmorskor säger om allt, min bm börjar nästan gråta varje gång jag är där för hon är så nervös att hon ska göra ngt fel... jobbigt värre
    Oj, hur har en sådan nervös person kunnat bli bm? Jag menar de måste ju vara med vid 50 förlossningar varav klara några själv. Hmmm.. aja..
  • LAV0LINA

Hmm, igår hade jag riktigt onda förvärkar som dock lindrades när jag duschade, men direkt efteråt kom dom tillbaks. Upptäckte imorse att läpparna blivit betydligt mer svullna bara sedan igår! Inte ansiktet utan bara läpparna...
    Vågar dock inte hoppas på nått, tog ett par panodil för att kunna sova inatt och nu på morgonen har jag inte haft så mycket förvärkar
    Så det dröjer väl...

Det närmar sig! BF 8 april -09
  • StilaM

Saaana:
    Jag tror att du och jag har samma BM ;)
    Jag var orolig för att jag skulle vara ängslig under min graviditet, men jag har istället fått inta positionen "orubbligt lugn" för att balansera min BMs nervösa anfall.

Trodde i v26 (första besöket) att det skulle går över. På återbesöket i v 30 förstod jag att det skulle det nog inte, men orkade inte byta så sent. Hittills har min BM "upptäckt" både graviditetsdiabetes, preeklampsi, avstannad tillväxt, för stort barn och lite annat smått och gott. Självklart har alla extra tester visat att både jag och lillan mår prima.

Mitt ansikte har också svullnat upp sista dagarna (2 veckor till BF) och jag ska till BM på måndag, men ICKE att jag tänker fråga - då har jag troligtvis drabbats av någon form av okänt, men potentiellt farligt, ödem. ;)

• pluttebarn
    StilaM skrev 2009-03-29 12:41:03 följande:
    Saaana:Jag tror att du och jag har samma BM ;) Jag var orolig för att jag skulle vara ängslig under min graviditet, men jag har istället fått inta positionen "orubbligt lugn" för att balansera min BMs nervösa anfall. Trodde i v26 (första besöket) att det skulle går över. På återbesöket i v 30 förstod jag att det skulle det nog inte, men orkade inte byta så sent. Hittills har min BM "upptäckt" både graviditetsdiabetes, preeklampsi, avstannad tillväxt, för stort barn och lite annat smått och gott. Självklart har alla extra tester visat att både jag och lillan mår prima. Mitt ansikte har också svullnat upp sista dagarna (2 veckor till BF) och jag ska till BM på måndag, men ICKE att jag tänker fråga - då har jag troligtvis drabbats av någon form av okänt, men potentiellt farligt, ödem. ;)
    Vad trist att ha en sådan BM. Min BM är en pensionerad tanta som kommit in o jobbar extra, så hon är ganska härdad. Har två hela dagar kvar till BF *pust*. Ska till BM igen den 31/3, dagen innan Bf...hoppas hoppas jag slipper....
    3D ul i v 22. bilder finns på lillebror
  • Ninja05

Kan vara det ja :)

Mina läppar var så svullna så dem var vita innan vi åkte till förlossningen haha.

• darling76

Faktiskt så var det så att mina läppar svullnade upp på kvällen innan värkarna startade vid 3 på natten....och sen kom sonen nästa dag. Detta var 10 dagar sen. Trodde själv inte på skrock, men det roliga var att jag frågade min man om jag såg annorlunda ut; och han sa, ja, du har fått plutmun;D och han hade ju förstås ingen aning m detta "förlossningstecken"...så heja heja hoppas på bebis!

• fiamalm

Ja, det sägs att läpparna kan svullna, hur länge det då är kvar till förlossning vet jag inte, min vän sa att även hennes näsa svullnade, 7 dar senare var dottern ute.

• saaanna

det svullna har dock försvunnit för mig. typiskt:(
    BF om tre dagar. ska till hysteriska BM imorn. och hon kan vä´l som vanligt inte svara på en enda fråga.
    pluttebarn: har du också BF 1a april? några känningar? jag har vaknat med "mensont" två nätter, det har hållt i sig i ca ½ timma... sen inget:/ vill att det ska komma igång!

Svar på tråden svullna läppar - förlossning närmar sig?