• babydeluxe

Någon mer som ska börja med Pergotime runt 30/3??

Hej!

Vid årsskiftet fick jag reda på att jag har PCOS. Nu på måndag (30/3) börjar jag min första kur pergotime. Jag är lite nervös och det skulle vara trevligt att följas åt några styckna i samma situation! Så om du också ska börja med läkemedlet eller har erfarenheter av det som du vill dela med dig av så skriv gärna några rader!

Kram

• Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime runt 30/3??
  • Vårflickan84

jag ska också börja, men det blir nästa månad!
    kommer nog följa tråden... :)

• Knasten83

Heej!

Jag hämtade ut min Pergotime idag men ska först få min mens igångsatt så det dröjer nog ca 15 dagar till, vill du så hänger jag gärna me dej under tiden vi försöker??

Kram Anna

• babydeluxe

Vårflickan84 & Knasten: Välkomna! Kul att ni kikar in! Hur länge har ni försökt? Har ni också PCOS som jag?

Jag tog min andra tablett idag...inga biverkningar än...kanske en aning huvudvärk och en aning mera svettig men detta kan säkert också vara inbillning eller bero på något annat! På måndag (dag 12 i cykeln) ska jag till gyn och göra VUL, hoppas att det tar sig!

• Vårflickan84

hoppatossa:

jag och mannen har försökt en månad. eller ja, det blir två månader snart. jag ska börja med pergo nästa mens som sagt.
    ja, jag har PCO..inge övervikt men lite mer hår kanske och lite pojkig kropp (smal med inte så mycket former)

• timberhochmandie

Men... Du har ju två sådana här trådar! Jag har svarat i den andra. Jag tog min första tablett i lördags, så jag har bara imorgon kvar nu.

• babydeluxe
    Vårflickan84 skrev 2009-03-31 14:56:01 följande:
    hoppatossa: jag och mannen har försökt en månad. eller ja, det blir två månader snart. jag ska börja med pergo nästa mens som sagt. ja, jag har PCO..inge övervikt men lite mer hår kanske och lite pojkig kropp (smal med inte så mycket former)
    okej, hoppas att du blir gravid snart! jag har inte heller någon övervikt, men har besvär av lite acne. om jag lägger på mig så är det i pricip enbart på magen =/
  • babydeluxe
    timberhochmandie skrev 2009-03-31 18:00:10 följande:
    Men... Du har ju två sådana här trådar! Jag har svarat i den andra. Jag tog min första tablett i lördags, så jag har bara imorgon kvar nu.
    =) Ja jag startade en lika dan tråd men ingen svarade så jag tänkte att jag kanske hade lagt den på fel ställe. Jag tar min femte tablett imorgon, då har vi BIM ganska närainpå varandra ju! Håll mig gärna uppdaterad! Ska du på VUL snart då? Lycka till!
  • Mariia1

Vet inte hur jag hamnade här, men då jag ändå är här så kan jag ju passa på att önska er LYCKA TILL! Jag är själv gravid nu - med tvillingar - med hjälp av Pergotime, blev det på 4'e kuren. Min son som är född -06 blev till på första kuren. Fantastiska piller det där Ha det gott allihopa!

• timberhochmandie

Nej, jag ska inte på VUL... Jag har bara fått instruktioner att kontakta läkaren efter behandlingen sedan. Undersökning bör göras innan man påbörjar en ny kur står det, men nu behövdes tydligen inget.

Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime runt 30/3??