• sambo1967

Låg temp men ändå gravid?

Jag ligger normalt runt 36,4-36,6 före äl och efter äl har den alltid stigit till 37,0-37,3. Denna gång efter äl har den också legat högre än den gör innan äl men inte lika högt som den brukar, 36,8-37,0. Har tempat regelbundet varje morgon. Fick positivt på ältest en dag vid äl, sen blev strecket svagare, men har nu testat med 4 ältest igen sen i fredags och alla visar positivt. Även testat med två billiga gravtest i fredags och i måndags, båda gångerna var strecken så svaga att det kan ha vart spökstreck. Är idag på BIM+5 enligt de två senaste lutealfaserna. Vet nämligen inte vilken lutealfas jag har då den varit längre de två senaste gångerna, märkligt...
    Min fråga är om någon haft lite lägre temp än vanligt efter äl och ändå varit gravid?

• Svar på tråden Låg temp men ändå gravid?
  • sambo1967

Ingen som känner igen sig gällande tempen...?

• sörjer

Jag har inte nämnvärt hög temp som gravid 36,7. Ungefär samma som under min lutealfas. Under några månader hade jag väldigt låg temp 35,9. Kan det vara något sånt för dig? Att din temp har förändrats? Pröva att testa med cb om du bara får svaga streck, det brukar vara bättre. Hoppas du är gravid! Tror inte att tempen kan peka dig åt rätt riktning utan du måste fortsätta testa tills du får tydliga streck.

• sambo1967

Tack för svaret, jag ska ta ett mer tillförlitligt gravtest imorgon.

• sambo1967

Förresten, en liten fråga bara, menar du att du hade så där låg temp normalt eller under graviditet?

• sörjer

36,7 under graviditet.

Normalt mellan 36,0-36,3 innan ÄL. Efter ÄL så brukar jag ha mellan 36,4-37,0. Jag tempade väldigt slarvigt den här månaden och drack också en del alkohol under ÄL så jag vet inte hur kurvan sett ut denna gång men jag tog tempen några dagar efter BIM och att jag plussat och då var den som sagt 36,7.

• sambo1967

Jag uttryckte mig otydligt, jag menade när du låg på 35,9, var det under älfria perioder eller under graviditet?

• sörjer

35,9 var innan ÄL men de senaste månaderna har jag haft minst 36,1 innan ÄL. Mycket siffror att hålla reda på

• sambo1967

Jag är lite seg i huvet idag, måste ju vart när du inte var gravid, eller hur...?

• sambo1967

Tack för dina svar och GRATTIS till plusset :)

• sörjer

Man ska nog inte stirra sig blind på tempen, det kanske är kallare i rummet än normalt eller så har man sovit med öppen mun. 36,8 är i alla fall inte lågt.

Svar på tråden Låg temp men ändå gravid?