Är det bara jag som får massa irriterade prickar vid bikinilinjen av rakning och vaxning?
Är ju inte så väldigt snyggt att vara rödflammig och prickig när man ska ha på sig baddräkt eller fina underkläder...
Har ni några råd?
Är ju inte så väldigt snyggt att vara rödflammig och prickig när man ska ha på sig baddräkt eller fina underkläder...
Har ni några råd?
jag fick tipsen att andvända deo där man rakar för minska irriterande prickar, funkar sådär....bättre än innan
Jag far ocksa det vid rakning, aldrig provat att vaxa.
SmalaningsMamman: ska man ta pa deo efter man rakat?
Jag kör med Gilette women raklödder och gilette rakhyvel för kvinnor, det tillsammans är kanon. Sen tycker jag apotekets intimolja funkar kanon att sätta på efteråt, blir mjukt o lent. Inga knottror här inte.
Anonym (Ja me) skrev 2009-03-26 11:51:40 följande:
Jag kan verkligen rekommendera hårborttagningskräm för bikinilinjen! Lägg på krämen i tjock lager och vänta ca 10 min- klart! Funkar dessutom alldeles ypperligt nu när jag är höggravid och inte ser vad jag håller på med...
Kram har jag provat ett par ganger men tycker inte det tar bort natt har alls.
Vad for kram anvander du babyMoi?
Ibland tar jag deo, deo torkar ju ut huden och därav kommer det inga prickar.. eller ibland tar jag potatismjöl funkar också utmärkt hehehe :) testa det! Men ta helst en parfymfri deo eftersom att det kan komma prickar också som allergisk reaktion där du nyss rakat och det är rätt känslig hy där och det låter som om du har det :)
Rakar man regelbundet slutar prickarna komma.. får alltid det när jag inte rakat på ett tag.
använder bara hyvel, ingen rakgel eller deo, det funkar bäst för mig
Jag får oxå röda prickar när jag rakar men de kommer inte när jag vaxar. Har använt Weet varm vax (men såg idag att det fanns färdiga vaxremser just för bikinilinjen) tycker dock att värmen tar bort lite av det onda. Å det gör inte så ont som man kanske tror att vaxa sig (be din partner dra bort remsan, det brukar jag göra :o)...).Ett annat stort plus är att det tar längre tid att växa ut å det blir glesare med hår (eftersom de växer lite i omgångar) så nästa gång känns det inte alls lika mycket.
Prova, det är värt den korta stund det gör ont.
Förlåt mig, vet inte hur jag läste ditt inlägg såg nu att du redan provat å vaxa. Bortse från det jag skrev. Skyller min förvirring på att jag egentligen borde sova :o).
jag testade hårbortagningsmedel och ska nog råda att pröva på en liten bit först.
Där jag hade först testat (tack och love ett litet område) vart en enda stor sårskorpa, jag tålde det inte alls. Testade anant märke och sort men samma sak igen.
Det finns ju annars från Gilette ett after shave för kvinnor som funkar för mig, kyler ner och skyddar så de inte blir rött och knottrigt
Läste inte råden du fått TS, så du kan få dubbelt av mig.
Tvätta området som ska rakas med tex alsolsprit eller handsprit innan du rakar.
Se till att rakhyveln är vass och ren.
Använd antingen raklödder, olja, balsam, schampoo el dyl när du rakar, det viktiga är att det glider bra. (Olja kan vara barn olja, matolja eller tex pjur woman, dyr men dryg)
Helosansalva kan man också använda om man har riktigt stora problem med prickar, men det luktar ju helosan sen ett tag.
Klappa varsamt huden torr efter avslutad rakning, gnugga inte. Inget sex första dygnet och helst inte kläder heller. (svåraste rådet att följa tycker jag, att inte ha sex..)
Alternativet är att använda hårborttagningskräm men det ska man bara ha i bikinilinjen isf. Inte nära slemhinnor eller runt anus.
en sak som fungerar super bra är att använda glidmedel. funkar jättebra jag får INGA röda prickar längre
Ta lite hydrokorticonkräm efteråt..