• Anonym (gravid?)

Gravidsymptom trots amning?

Yngsta barnet är nio mån och jag delammar fortfarande. min mens har inte kommit igång än.

Känner periodvis yrsel, trötthet, irritation, molvärk i svank och tjejmagen och svettningar som kommer och går.

Ibland känns det som om mensen ska komma vilken sekund som helst och sedan blir det inget mer. Kan jag vara gravid trots att jag delammar och mensen inte kommit igång sedan förlossningen?
    Har tagit ett test som visade neg?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravidsymptom trots amning?
  • Anonym

Självklart kan du vara gravid. Amning är inte ett preventivmedel. För att du ens ska komma i närheten av det måste du helamma varannan timme. Man kan ju också ha ägglossning trots att man inte har mens. Till och med unga tjejer 12 år kan ju bli gravida utan att ens haft sin första mens.

Men eftersom du tagit ett test som visade negativt så kan det ju vara en annan orsak. När gjorde du testet?

• Gravid 89

Klart att du kan vara gravid... som inlägg nr 1 skriver är amning inget preventivmedel. En ägglossning kommer du ju alltid att få innan själva (eller första) mensen drar igång efter förlossningen! Ägglossning har man ju ca 14 dagar innan mens...

Låt oss säga att du väntar din första mens efter förlossningen (du vet inte om det) den 28:e denna månad. Då hade du ägglossning någonstans runt den 14:e...

• Anonym (gravid?)
    Anonym skrev 2009-03-26 13:29:03 följande:
    Självklart kan du vara gravid. Amning är inte ett preventivmedel. För att du ens ska komma i närheten av det måste du helamma varannan timme. Man kan ju också ha ägglossning trots att man inte har mens. Till och med unga tjejer 12 år kan ju bli gravida utan att ens haft sin första mens. Men eftersom du tagit ett test som visade negativt så kan det ju vara en annan orsak. När gjorde du testet?
    Hej. Jag tog ett digitalt på fm igår och en billig stickvariant i morse?
    Har barn sedan tidigare men känner inte igen att jag kände mig såhär då?
  • Anonym (gravid?)

Gravid 89 skrev 2009-03-26 13:32:38 följande:

Klart att du kan vara gravid... som inlägg nr 1 skriver är amning inget preventivmedel. En ägglossning kommer du ju alltid att få innan själva (eller första) mensen drar igång efter förlossningen! Ägglossning har man ju ca 14 dagar innan mens...Låt oss säga att du väntar din första mens efter förlossningen (du vet inte om det) den 28:e denna månad. Då hade du ägglossning någonstans runt den 14:e...
    Ok men man tkr ju att om jag vore gravid så borde det ju synas nu när jag har såna här symptom? Vad kan det annars vara? nån som vet?
  • FruMähler
    Anonym (gravid?) skrev 2009-03-26 13:34:10 följande:
    Gravid 89 skrev 2009-03-26 13:32:38 följande: Ok men man tkr ju att om jag vore gravid så borde det ju synas nu när jag har såna här symptom? Vad kan det annars vara? nån som vet?
    ägglossningen kan ju vara i antågande därför kan du känna så här...
    Ella blir Storasyster i augusti!
  • Anonym

Ja, om du gjorde testet nu så är du nog inte gravid. Såvida du inte är väldigt tidig i graviditeten. Om jag vore dig skulle jag ringa BM och prata med dem. Du kanske kan få komma in och göra ett blodprov, för det kan ju vara någon annan hormonrubbing, förutom graviditet...

• 5 barnsmamman

jag hamnade exat lika som dig för ca 4 veckor sen jag tog test både hemma och hos barnmorskan men det var negatift , ca 2 veckor senare så fick jag min mens tillbaka efter förlossningen och det är 11 månader och jag ammar oxså.
    Så ta det lungt och kolla med mödravården om ca 3-4 veckor  för jag tror du kommer få mensen när som helst.

• Anonym (gravid?)
    pyret11 skrev 2009-03-26 13:36:49 följande:
    jag hamnade exat lika som dig för ca 4 veckor sen jag tog test både hemma och hos barnmorskan men det var negatift , ca 2 veckor senare så fick jag min mens tillbaka efter förlossningen och det är 11 månader och jag ammar oxså.Så ta det lungt och kolla med mödravården om ca 3-4 veckor  för jag tror du kommer få mensen när som helst.
    Aha ok vad bra att nån fler känner igen sig! Tack för rådet!
  • ebben

många,MÅNGA får konstiga känslor så där-o tror att de är gravida på nytt! men det är bara hormoner i omlopp.Det är jättevanligt att få gravkänsla fast man inte är gravid. Så där några månader efter en graviditet/förlossning!

• Anonym (gravid?)
    ebben skrev 2009-03-26 13:39:41 följande:
    många,MÅNGA får konstiga känslor så där-o tror att de är gravida på nytt! men det är bara hormoner i omlopp.Det är jättevanligt att få gravkänsla fast man inte är gravid. Så där några månader efter en graviditet/förlossning!
    Hm, ok vad skumt?
  • ebben

nä,så mycket hormoner i kroppen.

Svar på tråden Gravidsymptom trots amning?