• Göteborgstjej

Kombinerad espresso/kaffebryggare?

Vill ha en sådan men vet inte om det finns någon som är bra? Älskar ju en riktigt god espresso, men vet inte om det går att få det riktigt bra med en sådan här kombinerad maskin? Fast å andra sidan, man kanske måste köpa en svindyr om man ska få ett riktigt bra resultat? Dessutom är det svårt att hitta så många olika modeller, OBH Nordica har en modell och Krups har två, fast ganska lika. OBH Nordicas är 500 spänn billigare, 500 spänn sämre???

Jag vill köpa den som är bäst, fast inte lägga hur mycket pengar som helst. Och, det borde ju finnas betydligt fler tillverkare än de jag sett ute i affärerna?

Hur är det, finns det någon som har en sådan här kombimaskin? Är du nöjd/missnöjd? Hjälp mig göra ett bra köp!

• Svar på tråden Kombinerad espresso/kaffebryggare?
  • MikkisPikkis

Jag är jätte nöjd med min KRUPS kombinerad- (den digitala har vi)
    Kanon gott xpresso.
    Beror ju så på hur man pressar det själv och vad m,an köper för slax espresso kaffe om det blir gott lr ej...

KRUPS duger för oss iaf.

• Göteborgstjej

Tack för svaret Mikkis!
    Ingen mer som har en sådan här kombimaskin?

• S a C

Näpp, jag har lyxat till det och har en av varje...!

Vet dock några som har bl. a. Krups. Det är ett bra märke. Och det blir gott kaffe/espresso.

OBH är också väldigt bra. Jag tror inte du bara ska kolla på priset dock. Det som är viktigt när du ska köpa en espressomaskin är hur många BAR den har. Plus att en kaffebryggare ska ha höga watt-tal.
    Kvalitén på bryggaren är väl också rätt viktig. Hur plasten känns, om det är smådelar som lätt går sönder osv.

• Göteborgstjej

Båda har 15 bar, hur mycket har en separat espressomaskin? Och hur många bar är det på en restaurangmaskin, alltså en riktigt dyr en?

Ingen mer som har maskiner?

• S a C

Ja, om båda ha 15 bar så räcker det . Det är vad min espressomaskin har. En restaurangmaskin har iallafall jag inte en aning om vad dom ligger på.

• Göteborgstjej

Såg nu också att de hade rea på obh apparaten. Och jag som nästan bestämt mig för Krupsen. Jämförde Wattal på apparaterna, OBH har bara 800 och Krupsen 1200. Min gamla, uråldriga sopmaskin har ju 850!? Låter lite lågt det som OBH har eller vad tror ni?

Och, samma fråga igen, fler som har maskiner?

Svar på tråden Kombinerad espresso/kaffebryggare?