• Anonym (Huvudvärk..suck)

Huvudvärk=gravid?

Jag haft huvudvärk nu i flera dagar hjälper ej med vila eller friskluft.

Vi försöker bli med barn. Har googlat lite och det kan finnas ett samband. Det jag nu undrar är, är det någon som har haft huvudvärk jätte jätte tidigt i graviditeten och då menar jag bara ett par dagar efter befuktning. Är det ens möjligt?

Brukar ha huvudvärk ibland men dett hjälper annars med vila eller alvedon inget hjälper denna gång.

Snälla

• Svar på tråden Huvudvärk=gravid?
  • kaksmulan

Tyvärr tror jag inte att graviditet som är orsaken till huvudvärken. Visst kan det finnas samband (trötthet, blodbrist mm kan ge huvudvärk) men jag skulle inte gå på det för att fastställa en eventuell graviditet.

Men naturligtvis kan man ju hoppas.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Tjimtjom

Tror vätskebrist eller järnbrist är mer troligt. Testa köp Vätske-ersättning på apoteket o kanske Mitt val kvinna eller nåt.

• Tjimtjom

Har iof inga källor, men om man kollar runt lite med gravida kvinnor så är det nog fler som uppger spännda bröst o "mensvärk" men utebliven mens som dom första tecknen. Det finns så otroligt mycket du kan få huvudvärk av, stess, för lite vätska, för lite järn, mindre socker eller koffein än vad du är van vid, hunger, trötthet. Tyvärr är nog risken större att det är nåt av dom än graviditet. Men som sagt jag har inga källor.

• Lundby87

Jag hade problem med huvudvärk men då vid v.12 typ å framåt. Dock så har jag under våren haft nu en hel del huvudvärk. Kan ju va pga väder, vattenbrist, störd sömn, för mkt sömn, mild migrän detta har jag skulle jag tro svarar inte på vanliga huvudvärks taletter och sömn gör inte direkt mkt

Svar på tråden Huvudvärk=gravid?