Ja, det finns ju 4 större områden med hyreshus
- Långrevsgatan
- Perugatan
- Midgård
- Markörgatan
Långrevsgatan och Markör ligger längt från själva centrum. Men det går ju bussar, dock inte så ofta. En eller två gånger i timmen skulle jag tro.
Peru och Midgård ligger närmare stan, gångavstånd. Midgård ligger allra närmast. Bussarna går förbi även dessa.
Alla områden har väl sina för- och nackdelar. Svårt att veta riktigt när man inte själv bor där. Kolla in bostadsbolaget i Västervik, där finns det många alternativ å de sköter sina lägenheter bra - vad jag vet.
Midgård ligger ju närmast stan och där händer väl lite, men jag märkte inget bråk under den tiden jag bodde där...
Jag tror inte att jag kan säga att nåt ställe är bättre eller sämre än nåt annat just nu - de har fräschats upp rätt bra allihop de sista åren. Man får liksom se var man tror man skulle trivas, med tanke på miljö och läge. Sen hänger det nog mycket på vad man får för grannar.
Västervik är ju liksom "uppdelat" med en gräns vid järnvägen. Några vill bo söder om järnvägen och andra norr om. Mycket handlar nog om var man har sina vänner eftersom kollektivtrafiken inte är särskilt bra. fråga om du undrar nåt... svårt att skriva och bedöma rent generellt.