• Pannan82

Mina bröst kliar!

Jag har fått sådan fruktansvärd klåda på båda brösten, har haft det i flera månader nu. Hela brösten kliar, även bröstvårtorna. Har små röda eksemliknande prickar också, och får fula rivmärken eftersom jag kliar mig 24/7. Min barnmorska säger att jag är torr och ska smörja in mig men jag gör inget ju inget annat än smörjer och smörjer (olja, kroppssmör och body lotion) men det hjälper inte ett dugg. Jag smörjde in mig långt innan jag blev gravid och brösten har aldrig varit torra. Nån som vet vad detta kan vara??

• Svar på tråden Mina bröst kliar!
  • J 1981

Jag fick hemsk klåda på i princip hela kroppen.. BM tipsade om att prova kylbalsam på de värsta ställena.. vilket fungerade ganska bra. Dessutom skrev hon ut Lergigan som har en klådstillande effekt.. Kanske inte fungerar i ditt fall om det nu beror på att du är torr?
    Min klåda blev iaf mkt bättre... SÅ fort jag slutade med tabletterna kom den tillbaka.. Har kollat gallsyrorna och de ligger bra så antagnligen beror klådan bara på alla hormoner..Ett långt inlägg med ett kort tips - prova kylbalsam..
    /J

• st elmos fire

har också haft jätteklåda, min BM sa att de gärna blir så under graviditet... speciellt runt brösten, smalben och underarmar av någon konstig anledning. hon rekommenderade mig riktigt feta salvor som essex och decubal som jag smörjer varje dag och det är inte helt borta men tusen gånger bättre! receptfria på apoteket dessutom

• Kallemero79

Jag hade oxå kli när jag var garavid. Köp Bröstsalvan på Apoteket, tror den hette så. Den funkade bra för mig.

Svar på tråden Mina bröst kliar!