• Tjimtjom

Com Hem-försäljare på dörren!

Nu, 20:45 ringde det på dörren o utanför står det en kille i 25-års åldern med en smurfig dataväska under ena armen o ett Com hem emblem på jackan. Jag trodde det hade hänt nåt med kabeltvn eller nåt men då börjar han fråga vilka leverantörer vi har på bredbandet o telefonen o vad vi betalar. Typiskt säljsnack alltså. Jag ropade på sambon för jag har verkligen ingen koll på sånt o det tog sambon säkert 10 min att förklara för killen att vi inte var intresserade.
    Sen NÄR började Com Hem med hemförsäljning?!?

• Svar på tråden Com Hem-försäljare på dörren!
  • angeni

De har väl börjat med det precis som alla andra operatörer, så kallade canvas säljare. detta pga att folk har valt att använda nix på sina telefoner eller väljer att inte svara när de ser ett nummer som man inte känner igen,

De företagen väljer då att ta in denna förlust med canvassäljare.

Har jobbat på Tele2, kundtjänst och fått in många som har haft försäljare hemma hos sig som de tyckt trängt på.
    Själv skulle jag nog smälla igen dörren eller ej öppna, men detta vet man ju i efterhand.

• synanceia

Man kan även sätta upp en lapp på dörren där det står att försäljare inte är välkomna.

• Jenny1

Man kan även säga "jag är inte intresserad" och sen stänga dörren.

• synanceia

Men såna människor har en tendens att vara väldigt på. Men ja det kan man göra.

Jenny1 skrev 2009-04-03 15:49:08 följande:
    Man kan även säga "jag är inte intresserad" och sen stänga dörren.
Svar på tråden Com Hem-försäljare på dörren!