Storlek 50 passar... ?
Passar en storlek 50 tills barnet är 50 cm lång, eller upp till nästa storlek (56) eller hur fungerar det?
Passar en storlek 50 tills barnet är 50 cm lång, eller upp till nästa storlek (56) eller hur fungerar det?
Beror på barnet. Mina barn är alltid längre än vad storleken säger för annars är kläderna allt för stora. Jag har en son på 5,5 månad som för 2 veckor sen var 66,7 cm och vi har nu i veckan lagt bort sista kläderna i 56. Han har fortfarande en fleeceoverall i 50-56 som börjar bli trång men som funkar. Han var 3730 g och 52 cm när han föddes och han hade storlek 50 iaf i 3 mån. På 3 mån kollen var han 61,3 cm.
funderade oxå på detta... bra att veta =) min mamma säger att jag inte ska köpa nästan nåt i storlek 50 men vill ju ha lite endå, skadar inte, o speciellt om d blir samma som me din son att barnet kan ha d ett tag
Jag tog sonen som exempel för han var störst vid födseln. De andra barnen har varit mindre och haft 50 ännu längre. Sonen var ju helt normal med sina 3730 g och 52 cm och storlek 50 var tom stort på honom första 3-4 veckorna och 56 så stort att det absolut inte funkade.
Om du inte har något emot begagnade kläder så är det smart att kolla på loppisar. Där kan man ofta fynda kläder som ser nya ut till bra priser. Jag älskar att handla på loppis och har köpt massor med babykläder där för en bråkdel av nypriset. Babykläderna blir ju inte så slitna heller utan kan nästan se ut som nya efter 2-3 barn.
Mmm, har handlat det mesta i storlek 50-56 på tradera, kläderna ser i princip ut att bara ha blivit tvättade.
inget av mina barn har kunnat ha strl 50 mer är typ en veck aller så. Min 2,5åring hade inte 50 alls, för han var så lång när han föddes. Så jag har nästan bara köpt 56. hade strl 50 i det dom åkte hem i från BB bara.
Min dotter var ganska liten när hon föddes (några veckor för tidigt) och började med prematurkläder. Efter ca 1 månad hade hon str 50 och sen hade vi 50 i flera månader. Så det beror ju helt på...
Om jag var du skulle jag ändå köpa några plagg i den storleken.
min son kunde ha st 50 i 1-2 veckor bara och sedan var de alldeles för små.. st 56 i 2 veckor och nu har han st 62 och fyller 5 veckor på måndag han var 3245g och 49 cm när han föddes, så han är normal stor..
mitt råd är att inte köpa för mycket i st 50, utan köpa lite blandade storlekar.. sen beror det ju på plagget också, han kan fortfarande ha sin fleeceoveroll i st 56 medan pyjamaserna i samma storlek är trånga... sen föredrar jag att ha lite lösa kläder på honom så att han kan röra sig fritt.. men de växer fort!
Shit, storlek 62 efter 5 veckor? Konstigt att det kan variera så!