• Angeliss

Ingen mens och inget plus MEN..

Somsagt då, Lingonveckan är över tio dagar försenad och det känns faktiskt inte som om den är på väg heller, för annars brukar jag ha lite små ont i brösten och ont i magen och oftas nån finne här eller där.. men nu inget alls!
    Jag och min partner vill så gärna ha barn inte för att vi har försökt länge men ändå
    Jag har testat mig två gånger en på varje vecka men inget plus där..
    Nu när jag inte jobbar så har jag vänt dygnet som ett tok t.ex nu vaknade jag kl 03
    och nu mot morgonen känner jag att jag mår illa.
    Kanske inbillar jag mig att jag är gravid för jag så gärna vill vara det.
    Vet inte riktigt känner mig lite förvirrad att det inte finns nå mens och testet visar inget plus..
    Finns det någon mer som har varit med om att dom är gravida med testet visar neg? alltså det har visat plus typ långt efter?

• Svar på tråden Ingen mens och inget plus MEN..
  • sjöberg75

Det är inte alla som {#lang_emotions_plus}:ar...
    Jag är själv inne på bim +7 & ingen mens har kommit..
    Innan jag fick missfall i dec-08 så tror jag att jag tog ett test rätt sent, om jag minns rätt så var det bim +8v. Endel plussar sent så det är bara till att hålla ut eller så börjar mensen.
    Jag testade neg denna gången på bim-dagen, gjorde ett nytt test igår bim+6 o dessa var negativa.
    Hålla tummarna är nog det enda man kan göra nu... 
    Lycka till! 

• Angeliss

Skönt att veta att man inte är ensam om detta hihi
    Jag har också hört att vissa +ar sent, hoppas det är så för mig och inte att mensen har rubbat sig.

Jag var inne på nån hemsida där kunde man räkna ut första mensdag dagen fast den senaste och där stod det att om jag nu är gravid så skulle det vara i vecka 5..så om jag nu är i vecka 5 borde det visa plus tycker jag.

• sjöberg75

Man kan även räkna ut sin grav-vecka här oxå.
    Gå in på "väntar barn"-forumet o längst ner i den rullistan så finns det grav-uträkning.
    I så fall är jag i vecka 6.
    Tänkte vänta till måndag om inget hänt under helgen.

• Bebi09

Hej!

Jag har BIM idag. Har testat med fick inget plus. Däremot kom jag just på mig själv med att jag heller inte fått några finnar och det får jag Alltid innan mens. Nog för att även den kan förändras och se olika ut, men man kan ju inte låta bli att hoppas att det beror på något annat :)

• knyttlängtan

Pratade med barnmorska idag (ang. mediciner under graviditet) och passade på att fråga om sent pluss - tydligen så har 5-10% lågt hormonvärde, och det kan dröja länge tills man plussar - så frustrerande. Själv är jag visserligen bara på BIM +4, men håller på att krypa ur kläderna och tycker själv jag har alla möjliga symptom, men försöker inte hoppas för mycket...

• Mendo

jo...hoppar in här...detta börjar bli jävligt jobbigt! är BIM + 16 om man ska räkna 28 dgrs rytm...de här e verkligen frustrerande att ej veta

• lotie

Hej så glad jag hittat hit!!
    BIM+5 idag men fick negativt imorse har samma symptom som sist jag var rgavid..innan har BM sagt till mig att man inte ska testa förrän mensen uteblivit i en vecka minst..men sist fickm jag plus på BIM-3
    Sen var jag där i måndags och testade mig då sa hon tyävrr blev det inget denna gången var god försök nästa gång typ..åhh jag protosterade vilt... då sa hon du kan ju testa om NÅGRA veckor igen... så vet inte vad jag ska tro.. min kompis plussade på BIM+17...

Jag fick MF i januari och då tog de hcg värde som var för lågt för den veckan och då fattade de att det skulle bli missfall.. så är ltite orolig nu om de inte visar , om utvecklingen går för långsamt och det bli MF igen?

• Mendo

Lotie:

Ja de ger ju lite hopp ändå...ska ringa BM idag o boka tid...måste veta , antingen att försöka igen...o se varför ja ej får mens eller ja bebi lycka...vill ju bara veta ju!!!!!!

Svar på tråden Ingen mens och inget plus MEN..