• SkåneSally

är det ingen som har lekhage nu för tiden?

Hej!

Kommer att ha 13 mån mellan min trea och fyra, och funderar starkt på att ha en lekhage till fyran, så att man kan gå ifrån korta stunder och fixa med saker utan att trean "får tag" på bäbisen, ja ni förstår vad jag menar?

Är det ingen som har nu för tiden? Finns de att köpa?

• Svar på tråden är det ingen som har lekhage nu för tiden?
  • Flickan och kråkan

Köp en billig spjälis från ikea istället och sätt hjul på den. Då får du en mobil "lekhage", som du kan rulla med dig .

• Lady Gaga

Spjälsäng med hjul är en bra idé annars finns lekhagar att köpa hos t-ex Babyproffsen.

Bättre bly än illa fäkta
  • amasonas

har aldrig ens sett en lekhage i verkligheten, i några amerikanska tvserier har jag dock sett dem...

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • buffybus

finns ex på babyland... såna är hur vanliga som helst... annars kan man ju göra en egen.. typ kompostgaller kan man ju köpa och sätta ihop och lägga tjockt täcke i botten.. finns massa smidiga lösningar...

André ska bli storebror i Juli-09
  • Zina

har 13 månader mellan mina o det var aldrig några bekymmer....

lekahagar finns att köpa på de flesta babyaffärer men kostar en slant...

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
  • Clise

jag har gjort egen billig lekhage.

köp begagnade spjälsängar, använd sidorna (såga av eventuella ben), och fäst ihop dem med buntband.

perfekt lekhage så stor som du vill!

• malinkaunitz

jag har en lekhage :) köpt på babyproffsen!

• ebben

jag hade! ett hemmabygge av kompostgaller +lite brädor..........
    hade vaggan däri första tiden.
    Med tiden kunde likväl storebroren sitta där i med sina leksaker för att få vara ifred...
    Har 16 månader millan mina pojkar!
    Sista tiden hade vi julgranen i lekhagen .

• ebben

kan tillägga att min äldre son var en VILDING gick vid 8 månader o därefter var han aldrig still! ALDRIG.........

• SkåneSally

Tack snälla alla för tips!

Det roligaste var ni som hade julgranen i lekhagen!!

Smart att storasyskonet kan få vara där också, ifred med sina grejer.

Vi kommer att skaffa det, det var tätt mellan ettan och tvåan också, de är nu 6 och 7,5, minns hur det var och kan man underlätta vissa moment på ett enkelt sätt så...

Kompostgaller är snyggt... det hade vi faktiskt runt kaminen i vårt förra hus när ettan och tvåan var små, till slut känns det helt normalt att ha kompostgaller i vardagsrummet eller hur!

• ebben

ja,man får göra livet enkelt för sig!! hade jag ej haft min lekhage hade jag antagligen inte levt idag,eller suttit på spyk.SÅ vild var min äldre son...Jag hade honom i lekhagen då jag satt o ammade tex.
    fantastiskt härligt för både han o mig. Han fick ha speciella saker i hagen o älskade att sitta där..........

• ebben

kan tillägga att sen vi tog bort lekhagen så har många fler julgranskulor gått sönder-än då vi hade den....
    o toppspiror mm.........

• Flickan och kråkan

Kommer också att få ganska tätt mellan mina. Har en kille på 15 månader och BF 13 maj. Känns som det kan bli high-life runt granen i år ....appropå granar .-)

• Clise

tänk på att när bebisen börjar stå och gå att de kan klättra på kompostgaller och skada sig... bättre med spjälsängssidor som inte går att klättra på.

• ebben

clise-nä,min man hade ju byggt upp med träbrädor med...

• Victoris

Vi har en. Den är kanon! Köpt på Babyproffsen.

Oscar 080709 + Liten, BF 091010
Svar på tråden är det ingen som har lekhage nu för tiden?