• Anonym (?)

Hur stor är risken att bli grav när killen drar ut den innan?

Jag har väldigt lätt för att bli gravid och vi har haft avbrutet samlag några gånger. Om jag då har ägglossning vid ett sånt tillfälle, hur stor risk är det att jag skulle bli gravid?

• Svar på tråden Hur stor är risken att bli grav när killen drar ut den innan?
  • Anonym (xx)

Beror på vilken teknik han använder. Avslutar han med ett runk så är risken liten. Är det däremot så att han bara drar ut kuken när han känner att sperman är på väg är det stor risk för graviditet. De första dropparna i sperman är extra koncentrerad och det är de som först träffar livmodermunnen.

• ebben

risken är rätt stor! det kan ju smita iväg lite försats. Där i är spemier med.

• Anonym

Vill du inte ha fler barn skulle jag rekommendera dig ett annat sätt att skydda dig på!

• Anonym (?)

Han stannade upp flera gånger då det var nära, sen när det gick för han tog han ut den och drog i den och ca 5 sekunder senare fick han en utlösning.

• Anonym (xx)

Anonym (?) skrev 2009-03-27 11:19:57 följande:

Han stannade upp flera gånger då det var nära, sen när det gick för han tog han ut den och drog i den och ca 5 sekunder senare fick han en utlösning.
    Då låter det som att han använt rätt teknik och risken är mindre. Den s k försatsen kan iofs ha kommit långt innan men den har mest en rengjörande funktion och innehåller få spermier.
  • Anonym (jag vet)

Risken är stor!
    Det kommer ju alltid lite innan och har han slutat flera gånger då det varit nära så är chansen rätt stor att bli gravid i damband med ägglossning!

• Anonym (D)

Ts du har hört talas om att killen "släpper smörjmedel" va? Den droppen är full i sperma och kan göra dig gravid, det sker under samlaget.

• Anonym

För mg tog det 3 år att bli gravid, vi körde avbrutet eftersom ett barn ändå va välkommet OM jag blev gravid...

• Anonym (olika)

det är nog olika för alla, vi körde avbrutet i sex år (JO!) och inget hände. vi tänkte "händer det så händer det, och då är det kul". sedan räckte det med en enda gång oavbrutet för att jag skulle bli på smällen. prickade väl ägglossningen.

jaja, hur som helst, med tanke på att du använder ordet risk istället för chans kanske en laddning p-piller eller kondomer borde stå på inköpslistan!

• Repro

Eftersom du skriver "risk" och inte "chans" att bli gravid antar jag att du inte har tänkt dig det just nu. Så gör något åt det... Hur många tiotusentals barn om året görs det inte i världen som resultat av att en kåt kille hade tänkt sig att bara stanna kvar inne i det varma gosiga fuktiga lite, lite till...

Svar på tråden Hur stor är risken att bli grav när killen drar ut den innan?