• juliiii

smal midja och stor rumpa??

Vill jäätte gärna ha smal midja och stor rumpa.. är det nån som har träningstips för detta?? jag ser nelly furtado, kim kardashian osv.. dom har så himla fina kroppar, vill också :D

• Svar på tråden smal midja och stor rumpa??
  • Anonym

Menar du att du vill bara bredare över höftpartiet o så?

• Anonym (mjasan)

inte alls skoj..
    jag har smal midja och stor rumpa och är även lite bredare runt höfterna och det är mer problem än vad det e snyggt tycker jag..
    kläder passar inte som dom ska allt är stort i midjan medans det sitter bra runt rumpan och tröjor som är lite längre kan man inte ha för det ser bara roligt ut ..hehe
    har inte tränat alls utan det är bara som jag är byggd så kan inte svara på hur man kan träna för att få det så..

• PrettyGirl

Väldigt många kändisar väljer att operera in implantat i rumpan för att få den snyggare, alltså inte mycket man kan åstadkomma själv där som du förstår. Midja är som den är den med, om du inte vill göra som Cher och ta bort några extra revben för att få den smalare!

• Inana83

Jag tycker också det är jättefint med smal midja och lite större booty , fast ändå ganska propotionellt (stavning), e ju inte fint med ett köksbord till röv haha

• Micke54

Klart det går utan ingrepp sen nått brasilian ass kanske inte är superenkelt att fixa men fyller du baken med muskler och sen deffar bort fettet så får du smalare midja och större bak.
    Deffa= banta och tappa minimalt med muskler, äta mycket protein men ända ligga på kcalminus. Det gör man efter man byggt klart musklerna.
    Dvs styrketräning med fokus på ben och ända Benböj,benspark, utfall, raka marklyft ja det finns massor//M

• Anonym

Styrketräning är det enda jag vet som formar om kroppen naturligt och lyfter och bygger upp rumpmusklerna + att man får platt mage och smalare midja

• Anonym

Det är tyvärr genetiskt hur din rumpa ser ut. En del har större rumpa naturligt.

Rumpan är ju fett, och ska du bli smal om midjan så måste du syssla med fettförbränning och då försvinner tyvärr rumpan också.
    Styrketräning kan hjälpa men inte så att du får en JLO-rumpa utan den kommer vara liten men vältränad då. Ta kontakt med en PT och prata med honom/henne på gymmet för att få råd.

I annat fall kan du lägga in inplantat i rumpan för att bygga upp den lite.

Micke54 skrev 2009-03-27 15:16:50 följande:
    Klart det går utan ingrepp sen nått brasilian ass kanske inte är superenkelt att fixa men fyller du baken med muskler och sen deffar bort fettet så får du smalare midja och större bak. Deffa= banta och tappa minimalt med muskler, äta mycket protein men ända ligga på kcalminus. Det gör man efter man byggt klart musklerna. Dvs styrketräning med fokus på ben och ända Benböj,benspark, utfall, raka marklyft ja det finns massor//M
    Att konstant ligga på deff är ju inget jag skulle rekommendera. Det kan man syssla med några veckor/månad om året, resten av tiden så har man ju ett fettlager naturligt.
  • Micke54
    Anonym skrev 2009-03-28 11:11:27 följande:
    Det är tyvärr genetiskt hur din rumpa ser ut. En del har större rumpa naturligt. Rumpan är ju fett, och ska du bli smal om midjan så måste du syssla med fettförbränning och då försvinner tyvärr rumpan också. Styrketräning kan hjälpa men inte så att du får en JLO-rumpa utan den kommer vara liten men vältränad då. Ta kontakt med en PT och prata med honom/henne på gymmet för att få råd. I annat fall kan du lägga in inplantat i rumpan för att bygga upp den lite. Att konstant ligga på deff är ju inget jag skulle rekommendera. Det kan man syssla med några veckor/månad om året, resten av tiden så har man ju ett fettlager naturligt.
    Skrev jag nånstans att man skulle ligga på en konstant deff eller? Läs om läs rätt.
    Vid en konstant deff skulle man ju bli undernärd och det verkar ju som ett givet tips att ge?!.................
    Jag trodde ju iofs att de flesta förstod att det går i en cykel med byggperiod/deffperiod, men allt ska ju behöva beskrivas som en Ikearitning //M
  • Jenn34

Ville bara  beratta att sa mkt av det vi ser av kandisar ar fake.. jag jobbar som massage therapist  i Beverly Hills och jag gav tex nyss en massage till Kim Kardashian...  hennes bak har stora inplantat och hon har gort detta pa flera stallen over kroppen.  Kanns jatte konstigt att ta pa och massera..  

• Anonym

Jag är jättesmal och har stor rumpa, har inte gjort något särskilt för att få det.
    jag tror att för att kunna få stor rumpa och vara smal i övrigt så är det gener eller en butt operation :P
    man kan aldrig träna sig till en stor rumpa, man kan bara träna sig till en fast rumpa

• Mrs Moneybags

Hur kroppen är formad är genetiskt betingat och kan inte direkt ändras genom träning.

Det enda du kan göra är att bygga muskler i rumpa och lår och gärna axlar också, för att ge illusionen av en smalare midja. Eller gör som man gjorde förr i tiden - operera bort de nedersta revbenen hehe.

För oss som har stor rumpa och smal midja naturligt så är det som sagt inte så lätt att hitta kläder alla gånger.

• lille Birger
    Anonym (mjasan) skrev 2009-03-27 14:13:56 följande:
    inte alls skoj..
    jag har smal midja och stor rumpa och är även lite bredare runt höfterna och det är mer problem än vad det e snyggt tycker jag..
    kläder passar inte som dom ska allt är stort i midjan medans det sitter bra runt rumpan och tröjor som är lite längre kan man inte ha för det ser bara roligt ut ..hehe
    har inte tränat alls utan det är bara som jag är byggd så kan inte svara på hur man kan träna för att få det så..
    Det där är ju värsta i-landsproblemen. Ska du inte klaga över att killarna dreglar efter dig också?
  • Pinklittleunicorn

Jag vill bara säga att Kim Kardashians rumpa är äkta, hon har inga implantat där.

Jenn34 skrev 2011-03-03 09:31:58 följande:
    Ville bara  beratta att sa mkt av det vi ser av kandisar ar fake.. jag jobbar som massage therapist  i Beverly Hills och jag gav tex nyss en massage till Kim Kardashian...  hennes bak har stora inplantat och hon har gort detta pa flera stallen over kroppen.  Kanns jatte konstigt att ta pa och massera..  

• Anonym (Sara)

TS, hur är det nu då? Smal midja och liten rumpa eller bred midja och stor rumpa? 
    Har stor rumpa själv, gillar inte dallret nåt vidare, tycker det rentav är pinsamt ibland,  men killarna gör det desto mer. 

• Anonym
    Pinklittleunicorn skrev 2012-08-01 09:44:13 följande:
    Jag vill bara säga att Kim Kardashians rumpa är äkta, hon har inga implantat där.
    Hur vet du det? Bara för du läst det i en skvallertidning eller?
  • juliiii
    Anonym (Sara) skrev 2012-08-01 11:47:02 följande:
    TS, hur är det nu då? Smal midja och liten rumpa eller bred midja och stor rumpa? 
    Har stor rumpa själv, gillar inte dallret nåt vidare, tycker det rentav är pinsamt ibland,  men killarna gör det desto mer. 
    vad menar du med hur det är nu?=) smal midja och stor rumpa ville jag ha när jag skrev detta, och det var 2009.. sedan dess har jag styrketränat och gått ner ca 10 kg. Jag har faktiskt lite större rumpa nu och smal midja.. så jag lyckades, men hade lätt kunnat göra ett litet butlift.. :)
  • Anonymmmmm11111111111111

Det kan vara som vissa säger att vissa kan vara utan rumpa och vissa med.
    Men det betyder absolut inte att ingen kan bygga upp en snygg och formig rumpa.
    Antingen så tränar man bort allt från början som exempel attt få bort magen och sen när man väl lyckats med det så börjar man med styrketräning som är för rumpan, men man måste äta mycket proteiner på dagen.
    Så får man då rumpan man drömmer om.

Svar på tråden smal midja och stor rumpa??