• elvinaOstefan

hur sätta upp hissgardiner?

har googlat runt och kollat, ser att vissa sätter upp sina hissgardiner innanför fönsterkarmen och andra över (som man oftast gör men vanliga längder/panel). Vad tycker ni är snyggast? ska åka iväg och köpa hissgardiner i eftermiddag och fh sätta upp dom idag :)

Ännu en fråga; vi har tre föster i sovrummet som sitter tätt ihop, är det snyggast att ha en hissgardin för varje fönster eller två större som täcker 1 1/2 fönster? ska jag sätta fast dom i gardinstången eller göra krokar i fönsterkarmen?

Devin, det finaste vi har ♥
  • Svar på tråden hur sätta upp hissgardiner?
  • elvinaOstefan

ingen?

Devin, det finaste vi har ♥
  • ceeh

Vi har hissgardiner som vi satt ovanför fönstret, vilket va ett misstag. De blir ofta fel p åhissgardinen då. Bäst blir att sätta dem högt upp på fönsterkarmen. Sen e det väl en smaksak hur du gör hemma. tycker personligen att det låter snyggast med en gardin på var fönster,. Låter konstigt med två bara....

Lycka till!

• tinkerbell

hej
    har själv inhandlat hissgardiner från jotex,fick de för 3 dagar sen o hade ett helvete att sätta upp de,,men det gick till slut,efter 3 timmar så var jag ett par gråa hårstån rikare,,heheheh men det blev fint,jag har oxå 3 fönster i vardagsrummet som sitter tått intill varann och valde då en hissgardin till varje förnster,satte de inne i karmen och det blev superfint,nöjd e jag,,

• Dundermamman

Till köket köpte jag hissgardiner som är bredare än fönstrena och satte fast dom med tillhörande krokar ovanför fönsterkarmarna!

Köksfönster

Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Jordgubba

man bör nog sätta hissgardinerna "innanför" karmen och det brukar följa m,ed små krokar att sätta upp dem med. En gardin till varje fönster är nog bäst....

Svar på tråden hur sätta upp hissgardiner?