• nennie81

Tvättmaskin i köket????

Hej!

Oj vad mycket mer tvätt det bir nu när man har en liten spädis
    Vi är väldigt sugna på att köpa en tvättmaskin men får inte riktigt plats med en i badrummet och funderar därför på att ha en i köket. Men funkar det verkligen eller blir det bara krångligt/fult/för mkt oljud?

Någon som har det? Funkar det bra?
    Vi måste i såna fall dra vatten till bänken på motsatta sida och det kanske inte blir så vackert? (eller är för krångligt??)

• Svar på tråden Tvättmaskin i köket????
  • Karpet

Jag hade det i en lägenhet som jag bodde i för några år sedan. Jag tyckte det var jättebra. Jag hade också ett litet badrum men desto större kök.
    Jag hade då en tvättmaskin som både var tumlare och tvättmaskin i en och samma maskin.

• S a C

Det är väl en jättebra idé!

Vet att i "utlandet" så är det många som har tvättmaskinen i köket i stället för i badrummet.

Det enda jag skulle tänka på är att skaffa en tyst maskin så att man kan vara i samma rum när den är igång.

• delifi2

min pappa hade en i köket när jag var liten, vi drog bara ut vattenslangen ni vet den det rvattnet rinner ut ifrån å satte den i diskhon sen så körde vi gång den.
    när det var klart så ställde vi in den i ett hörn av köket

• Jennaz

Känns lite konstigt för mig med tvätmaskin i köket.

Men visst finns det många som har det. Smart lösning för trångbodda!

• Umeboshi

I den familj i England som jag var au-pair hos i min ungdom hade de tvättmaskinen i köket. Tyckte jag var helsmidigt!

• Billy

Bor i England och här har i stort sett alla tvättmaskinen i köket, även vi. Den går ju att dölja om man boxar in den och då ser de ju bara ut som ett vanligt köksskåp. Det enda negativa tycker jag är att om köket är nära vardagsrummet (där vi spenderar mycket
    tid) så kan det leva om en del. Men det finns säkert nya tvättmaskiner att köpa som är tystare.

• Trynträ

Det gäller väl att sätta fast den ordentligt då eftersom de kan vibrera rätt rejält när de centrifugerar. Våran kan flytta sig flera cm om det vill sig.

• johanna21

min första lägenhet så hade dom innan satt in en tvättmaskin i köket.. funkade hur bra som helst.....inget märkvärdigt...

• Sunflower

Vi tittade på ett hus för några år sen, och där var tvättmaskinen i köket. Det var tyskar som hade byggt huset, och mäklaren sa att det är vanligare utomlands än i Sverige.

Klart att ni kan ha den i köket om ni vill det, och får plats med den.

• Mollie

Jodå, när vi hyrde hus fanns ingen plats för tvättmaskin på badrummet eller i köket, så den fick stå på en rullbräda och rullas fram till diskhon då vi tvättade! Nu undrar jag hur vi orkade, men allt går ju och det är en smart lösning om man är trångbodd, som någon redan påpekat!

• cornelias mamma

Bor sjalv i Holland. Har har alla tvattmaskinen pa 3e vaningen, s.k vinden. I Holland har NASTAN alla hus 3 vaningar. For mej var det obegripligt i borjan. Men det FAKTISKT funkar jatte bra. Borde kanske tillagga att 3e vaningen har inget vatutrymme, utan endast funkar som typ forvaring. Men dette ar normalt i mellenEUROPA

• Mollie

cornelias mamma, vad gäller hemförsäkringen då?? Med tanke på att det nte finns våtutrymme?

• Ciccin3

Min sambo kommer från Irland och där har alla tvättmaskinen i köket. De modärna maskinerna låter ju knappt och det funkar bra för dom.

Första gången jag kom ditt tyckte jag att det såg konstigt ut, för oss i Sverige är inte tvätten något som hör till köket, men på andra ställen i världen så är det lika naturligt som att diskmaskinen står där... så varför inte.

• Jessica24

Visst kan man ha en tvättmaskin i köket.
    Se bara till att om den skulle gå sönder/läcka vatten, inte gör så det rinner ner till grannarna och förstör tak, tapeter osv.

/Jessica24

• nennie81

Tack för alla svar!!! Nu börjar operation övertala sambon

• lilla mej

Har pa Irland har alla tvattmaskin i koket, det ar bra och daligt... lattare att tvatta eftersom man kan gora det nar man lagar mat eller annat i koket. Men som du sa ar det lite otrevligt med centrifugen osv + att det kanns som det alltid ar klader i koket... jag foredrar nog att inte ha den i koket.

• bebben Elias mamma

Jag bor i spanien och hár har alla tvättmaskinen i köket. Jag tycker det är praktiskt, det är inte sà tràngt där som i badrummet ju:)

• Beloved

När jag bodde i grekland så var "fintvättstugan" en gång i köket. Och så gick köksbänken hela vägen från vägg till vägg. Så det fanns gott om utrymme att vika tvätt och allt annat som man ibland behöver göra med tvätten. Sen hade vi visserligen också en grovtvättstuga så man slapp få in arbetarbyxorna som var fulla med lera osv till köket. Tyckte inte att tvättmaskinen väsnades mer än diskmaskinen och vår tvättmaskin hoppade inte runt då den var inbyggd under köksbänken, precis som de flesta diskmaskiner är

Svar på tråden Tvättmaskin i köket????