• Russelltokan

sugklocka

Ni som har fått barn som tagits ut med sugklocka...Hur lång tid tog det innan"knölarna" på huvudet försvann? Minns ej vad de kallar "knölarna" men någon förstår kanske vad jag menar i alla fall!

• Svar på tråden sugklocka
  • Angelflikkan

någon vecka har jag för mig. men så fick dottern inte så stora bulor heller..
    kan nog vara olika...

Tvåbarnsmamma.. Full ös, medvetslös!
  • mamaleona

fostersvulst menar du antagligen? dom brukar sjunka ihop på 1-2 dygn efter förlossningen. Om det blir ett ordentligt rött märke som vätskar lite kan de ta ngr dagar längre.

• Russelltokan

Minns inte vad de kallade det...
    Är snart tre veckor sedan tösen blev utdragen med klocka och har fortfarande kvar "knölarna"...Man blir ju lite nojjig.
    Frågat bvc sköterskan om hur länge men får liksom inget riktigt svar utan att det kan väl ta ett tag...

• SIN74

Det var borta innan vi åkte hem, ungefär två dagar efter förlossningen.

• Wednesday85

Min dotter blir 7 veckor på söndag och hon har fortfarande kvar dom, knölarna har ju blivit mycket mindre men dom har också blivit hårdare och då kunde det tydligen ta längre tid innan de försvinner.

• Wednesday85

Den stora bulan efter sugklockan försvann efter 2 dagar, men jag antar att din bebis fick en liten blödning under huden och att det är den du menar.

• ockra27

typ bara några timmaer efter förlossningen

• Delicia

Några timmar, men så tog det bara fyra minuter att få ut henne också...tror att det spelar viss roll.

• Linna81

Hej!
    Vet inte om du menar blodanssamling?
    Min son är 4 veckor och han fick en stor knöl på ena sidan och den har precis gått ner på honom , han har bara lite kvar.

• Käskargej

Dagen efter förlossningen såg han ut som vanligt! Det gick mycket fortare än jag trodde!

• 20082011

min dotter vart helt blåsvart över halva huvudet och fick flera skärsår, det tog lång tid innan det försvann.

hon har kvar ett par obetydliga bleka ärr och man ser fortfarande att huvudet har en rund ring efter sugklockan i vissa ljus...

• Dolphingirl

När jag föddes för 30 år sen fick de ta hjälp av både klocka och tång. Jag har fortfarande en "knöl"/"grop" i skallen efter det. Men det är inget jag har ont av och det syns inte heller eftersom det är hår ivägen.

Men som sagt, det var 30 år sen så de var inte lika skickliga på komplicerade förlossningar då.

Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • 3 barns mamma84

Dottern föddes med klockan och hon hade knöl i 2-3 veckor men herregud haha hon såg ut som en utomjording när hon föddes huvudet var långt

Svar på tråden sugklocka