• Maya S

Näsdroppar till spädbarn

Hej!

Har en 3 1/2 veckors dotter som är jättesnorig och har inhandlat neseril. Står att de ska användas from 1 månads ålder, är det någon som har erfarenhet av att ge dem tidigare? Hon har även ev lite kolik så det är inte roligt när det "hela" tiden är något som stoppar hennes sömn.

Obs! Har prövat koksalt och mjölk. funkar ej.!!!

• Svar på tråden Näsdroppar till spädbarn
  • Nocia

Jag är ingen expert och har inte testat, men frågan är om det sker något magiskt med din dotter på 1/2 vecka? Alltså, är det något som utvecklas på ett par dar som gör att hon tål det? Jag skulle ha gett.

• Maya S

Tänker detsamma men man undrar ju när det står från 1 månad. =)

• Joje

Jag skulle också gett Nezerilen, när nu inget annat verkar funka!!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Amani

Det skiljer så lite att det knappast kan spela någon roll! Har du någon näsfrida så att du kan suga ut snoret?

• Maya S

Nej har ingen sådan, men den är väl inte heller jättebra att använda egentligen? Tar nog näsdropparna innan det är dags för nattning.

• Cecci78
    Maya S skrev 2009-03-27 21:27:50 följande:
    Nej har ingen sådan, men den är väl inte heller jättebra att använda egentligen? Tar nog näsdropparna innan det är dags för nattning.
    det råder väl delade meningar om näsfrida, jag tycker den är hur bra som helst. Jag har gjort så att jag först droppat in renässans koksalt, väntat lite o sugit rent med näsfrida o sen in med nässpray/droppar
  • Norrskenet

Vår son fick Nezeril uppblandat med koksalt redan på BB o vi fick hem sån blandning också, så det kan ju inte vara så farligt då. Dessutom är ju er dotter nästan 1 månad, bara några dar ifrån... Så nog borde det gå bra att ge henne det!

• mama mellitus

ja skulle ALDRIG ha klarat d utan näsfrida,vår dotter fick Rs viruset när hon va 2månader,idag e hon 4månader,hur bra som helst,att kunna hjälpa till att få ut det,då dom inte kan fräsa ut d själva,underlättar både ätandet&andningen,om d e mkt snorigt...

• April Mamma

Nezeril är ganska beroende framkallande för dom små barnen (även för oss vuxna också..) Det är vanligt med nästäppa hos nyfödda.
    På BB sa de åt oss att inte använda Nezeril utan använda koksalt..

• polly78

Till vår en veckas bebis tipsade Apoteket om Iliadin näsdroppar som man kan använda till nyfödda. ( mildare än NEzeril) Gav henne en droppe i varje näsborre och behövde inte ge nästa dos förrän två dagar senare.
    De sa även att man abolt inte ska använda Näsfrida till så små bebisar, de har för tunna slemhinnor.

• hallonblomma

Dottern här är född med trånga näsgångar och jag droppar/sprayar henne med Renässans dagligen. När hon var 10 dagar gammal så var hon riktigt snorig och hade det jobbigt. Jag pratade då med barnakuten som sa jag skulle köpa en näsfrida men använda den sparsamt och bara i nödfall, för ju mer man suger ju mer bildas det. Så först koksalt, vänta, suga och i med Nezeril.
    Iliadinen gjorde ingen nytta här.

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + Elvira 8/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
Svar på tråden Näsdroppar till spädbarn