grönt vatten
Imorse när jag vaknade och skulle göra välling kom det grönt vatten ur kranen...
Nån som varit med om liknande?
www.facebook.com/note.php&&suggest¬e_id=61181423787
Jag bor i en stor stad i ett hyreshus...
Imorse när jag vaknade och skulle göra välling kom det grönt vatten ur kranen...
Nån som varit med om liknande?
www.facebook.com/note.php&&suggest¬e_id=61181423787
Jag bor i en stor stad i ett hyreshus...
Hmm, undrar om inte grönt vatten betyder att det är någon läcka i fjärrvärmesystemet, men hur ska det ha kommit in i dricksvattnet? *funderar*
Jag har ingen aning, är förkyld men tycker inte att det luktar.
Som tur var hade jag en vattenflaska stående så jag kunde göra välling...
Det är inte så att de har spolat vattenlidningarna i staden? Ha på vattnet en stund och se om det blir bättre.
Min mamma bor i några hus bort och har inte grönt vatten, det har spolat i drygt 5 min och blev lite bättre
Fjärrvärmesystemet ska vara helt åtskillt från tappvatten som du får från din kran, dock kan problem med fjärrvärmeväxlaren i huset innebära att fjärrvärmevatten kommer in i systemet med tappvatten. Oftast tillsätts ettt spårämne i fjärrvärmesystemet som heter pyranin för att det skall vara enklare att hitta läckage.
jag kommer ihåg när jag bodde i hyreslägenhet så kom de grönt vatten en morgon .. då hade de hafft i de i ledningarna för att se att de inte var några sprickor eller så i rören .. fick höra de sen i radion .. men gissa om de var kul å duscha? *not*
de var så i hela kommunen då ..
ring till vattenbolaget eller kommun å se vad de kan bero på .. de har säkert nått svar om inte hyres värden har det ..
glömde skriva att detta skulle då hålla på i några dagar ,.,
Tack för alla svar, det försvann på förmiddagen och allt är normalt nu. Men gissa att jag fick en chock när det var grönt