• Lindakaivi

grönt vatten

Imorse när jag vaknade och skulle göra välling kom det grönt vatten ur kranen...
    Nån som varit med om liknande?
    www.facebook.com/note.php&&suggest&note_id=61181423787
    Jag bor i en stor stad i ett hyreshus...

• Svar på tråden grönt vatten
  • Blomsteröga

Hmm, undrar om inte grönt vatten betyder att det är någon läcka i fjärrvärmesystemet, men hur ska det ha kommit in i dricksvattnet? *funderar*

• Lindakaivi

Jag har ingen aning, är förkyld men tycker inte att det luktar.
    Som tur var hade jag en vattenflaska stående så jag kunde göra välling...

• TheMother

Det är inte så att de har spolat vattenlidningarna i staden? Ha på vattnet en stund och se om det blir bättre.

Mamma till Anton 080920
  • Lindakaivi

Min mamma bor i några hus bort och har inte grönt vatten, det har spolat i drygt 5 min och blev lite bättre

• downey

Fjärrvärmesystemet ska vara helt åtskillt från tappvatten som du får från din kran, dock kan problem med fjärrvärmeväxlaren i huset innebära att fjärrvärmevatten kommer in i systemet med tappvatten. Oftast tillsätts ettt spårämne i fjärrvärmesystemet som heter pyranin för att det skall vara enklare att hitta läckage.

• Chantelle

jag kommer ihåg när jag bodde i hyreslägenhet så kom de grönt vatten en morgon .. då hade de hafft i de i ledningarna för att se att de inte var några sprickor eller så i rören .. fick höra de sen i radion .. men gissa om de var kul å duscha? *not*
    de var så i hela kommunen då ..

ring till vattenbolaget eller kommun å se vad de kan bero på .. de har säkert nått svar om inte hyres värden har det ..

• Chantelle

glömde skriva att detta skulle då hålla på i några dagar ,.,

• Lindakaivi

Tack för alla svar, det försvann på förmiddagen och allt är normalt nu. Men gissa att jag fick en chock när det var grönt

Svar på tråden grönt vatten