• myran82

Det blev jättegult! (blondering)

Jag färgade bort mitt bruna hår, använde först en avfärgning och sen mood ultra blond och håret blev jättegult.

Jag har alltid lyckats med mood ultrablond förut utan några som helst problem men va tusan gick fel den här gången? Jag hade i färgen i maxtiden. Tvättade håret med silverschampoo 3 gånger i går kväll i ren desperation men det har ju inte gjort nån skillnad.

Tips på vad jag ska ta mig till? Ska ut i kväll och vill ju inte se ut som en kyckling. Har hört att det ska finnas neutraliseringstoningar, vart köper man det?

Vill bara medela att folk säger att det är bättre att färga hos frissan, men jag har aldrig misslyckats med det här förut men däremot har frissan lyckats misslyckats den gången jag färgade där.

• Svar på tråden Det blev jättegult! (blondering)
  • myran82

Okej. För ultra blond är ju blå-lila den också, iallafall innan man lägger det i håret. Men pärlblond dämpar det gula?

• Måledal

Ja jag råkade ut för samma...men pärlblond fixade det direkt o jag såg ut som folk igen

• myran82

Då ska jag lägga i en pärlblond i eftermiddag. Trodde det också var någon slags blekning men det är vanlig färg alltså? Då sliter det kanske inte så mycket heller.

• Hanniz84

det finns en som är sliverblond... den är bra... o det blir aldrig gult för mej när jag har den...
    vilket annan blondering som helst ger mej gult hår annars :)

lycka till!

det är alltid lika kul när man vill bli blond, o sen blir pippigul ;)

• myran82

Jag har lovat mig själv nu att aldrig färga håret brunt igen. Detta är riktigt jobbigt.

Helt sjukt egentligen att man är så fäst vid håret, jag vill verkligen inte vara gul. Pojkvännen säger att det inte gör nåt, han har ju själv varit det en gång & hade ingen emot det. Men det är inte samma sak!

• gröna hönan

Moods pärlblond innehåller väteperoxid och sliter på håret den också... Men du får göra många inpackningar och verkligen ta hand om ditt hår så ordnar det sig!

Jag har läst om någon som köpt extremtoning, lila, och blandat lite lite i balsam och kört med som inpackning. Det sliter inte alls på håret och kan vara värt att prova för att undvika det gula. www.hairdrobe.se/viewtopic.php

• myran82

Måste väl iallafall slita mer på det med blekning?
    Det blir en välbehövlig klippning i veckan som kommer och sen blir det inpackning. Har en jättebra som jag är för dålig på att använda bara, får bli bättring på det!

Det där med lila färg vet jag inte om jag vågar *hehe*. Tänk om jag blir lila istället.

• Örnie

Tror det är ganska vanligt att mörkhåriga som vill bli blonda blir gulhåriga. Har sett det ganska ofta. Själv har jag fått gulaktigt hår vid brunröd toning, fast bara på sommaren. Det är det rödaktiga som kan bli gult då. Så nu blir det bara brunt på sommaren. Måste ju dölja de gråa håren.

• myran82
    Örnie skrev 2009-03-28 10:21:03 följande:
    Tror det är ganska vanligt att mörkhåriga som vill bli blonda blir gulhåriga. Har sett det ganska ofta. Själv har jag fått gulaktigt hår vid brunröd toning, fast bara på sommaren. Det är det rödaktiga som kan bli gult då. Så nu blir det bara brunt på sommaren. Måste ju dölja de gråa håren.
    Kanske inte så kul med grått, men jag tycker det är fint =) Iallafall om man är mycket gråhårig. Har en kompis som blev helt gråhårig när han var 12, han är jättesnygg i det.
  • myran82

Tack så jättemycket för tipsen med pärlblond!

Mitt hår blev riktigt fint med en perfekt blond färg. Inte så där platinablont utan mer naturligt.
    Helt perfekt och det är ganska likt min egna färg så det blir nog ingen direkt utväxt.

Nu ska jag sätta på lite musik & fixa ordning mig för en jättebra kväll =)

Svar på tråden Det blev jättegult! (blondering)