• Svar på tråden Handla från odla.nu?
  • Zenobia

Jag brukar köpa från dom och jag tycker dom är bra. Nyss beställde jag fröer och det kom efter en vecka. Förra året beställde jag lökar/knölar av olika växter och dom grodde bra och vart väldigt fina Dock sabbad ja dom själv då genom att inte plantera ut dom.

• Zenobia

Ja just det en bra sak också, det är att man får med ett papper som det står hur man ska ta hand om sina växter och lite info

• atelli

Jag funderar på att köpa perenner i småplantor från odla.nu Men jag är lite skeptisk efter några misslyckade köp från easyplant.se där småplantorna var minimala sticklingar som det aldrig blev nånting av....

Tjänar man nåt på att köpa miniplantor istället för större varinter fr plantskola? Visst är plantskolan dyrare men om det ändå inte blir nåt av miniplantorna från nätet?

• Snigelfart här

Jag är jätte nöjd med de fröer jag beställt från Odla! Väntar nu på perenner och knölar...

• Rigmor Mortis

Jag köpte pelargoner men färgerna stämde inte överens med bilderna. De flesta var dock av god kvalité.

• Caramello Koala

Snigelfart här:

Vilka perenner köpte du och vilket skick varde i?

• nito

Hur stor är egentligen barrotade perenner? Verkar som att man ska lägga alla helst i krukor och halvskugga först sen när de har fått växa till  sig  ska de planteras ut. Lite långt process för den som är otålig.

• Petrol
    nito skrev 2013-05-05 10:03:53 följande:
    Hur stor är egentligen barrotade perenner? Verkar som att man ska lägga alla helst i krukor och halvskugga först sen när de har fått växa till  sig  ska de planteras ut. Lite långt process för den som är otålig.
    Det gäller väl de flesta oetablerade växter egentligen att man inte ska stressa dem med full sol innan de fått slå ner sina stackars rötter ordentligt? Och odling har nog aldrig varit för den utan tålamod om jag ska vara ärlig:)
Svar på tråden Handla från odla.nu?