Maximalt antal Pergotimekurer ?
Vet någon om det finns en maxgräns för hur många kurer Pergotime man kan ta ?
Vet någon om det finns en maxgräns för hur många kurer Pergotime man kan ta ?
ne jag vet faktiskt inte men de är nog individuellt hur de nu stavas...
Jag hade nu i januari vart typ behandlad i ett år med pergon utan en enda äl sista två behandlingarna hade jag 3 dubbel dos... och läkarn sa då till mig att de två fick vara de sista sen va vi tvungna att prata andra utvägar.... men på sista turen där såklart den enda gången jag inte testat äl stickor, så hade jag äl och blev gravid så nu är jag gravid i vecka elva...
men jag tror i alla fall att de är individuellt, beroende på hur man mår, eller om man fått äl m.m tror ja i alla fall
"Om inte konception skett efter tre ovulatoriska cykler, bör ej ytterligare kurer försökas."
Enligt FASS.
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3
Här står det om pergo.
Min läkare rekomenderade max 3 kurer till MIG.
Men det är nog för att jag har egen äl.
Jag fick 6 kurer utskrivna direkt.....
Tagit min 3e nu, kanske ska man låta kroppen vila nästa månad då!
T e s s skrev 2009-03-28 23:56:16 följande:
T e s s skrev 2009-03-30 20:51:12 följande:
aom jag sa de är nog individuellt, läkarna vet de med, och till mig då som inte visat några tecken på äl hela året då så skrev han ut fast min läkare skrev bara ut två månader i taget. sen hade vi tel tid och nytt skrevs så i ett års tid... men som sagt då har jag inte haft egen äl eller mens... så de är med andra ord olika beroende på, lyssna på vad din läkare säger, de är mitt råd. DOm är ju inte läkare bara för att
Fick du inga instruktioner alls om det? För det står ju också i FASS (och bipacksedeln, om jag minns rätt), att man bara ska äta varannan månad.
[/citat]
fast vadå min läkare lät mig ta månad efter månad iof har de juh tatt ca 6 veckor då de tar en stund för mig att framkalla mens med...
men allt som står i fass går ju inte läkarn ja menar hallu sök på alvedon, gissa allt du inte får göra där.... läkarna gör en individ omdömning, tex man kan inte ge två stycken standard dosen av mofin bara för att de är så och står så i fass... den ene kanske är mkt större byggd, dvs större blodomlopp, ev asså nu och denne kanske behöver högre dos....
läkarna ordinerar juh knappst nått som de inte har en aning om
Min läkare sa inget om det här med att ta det lugnt efter 3´kurer o slarvit av mig att missa infon man kan få ifrån fass.
Men som sagt så är det ju tur att man har er här inne som man kan ta hjälp av!
Kram
T e s s skrev 2009-04-01 21:25:56 följande: