• Joverix

Schackrutigt kakel

Jag funderar på att sätta kakeldekor på hälften av kökskaklet så att allt blir ett schackbräde.
    Dock oroar jag mig lite för om det kan bli rörigt. Mitt kök är ett litet standardkök som jag ska måla om, antagligen i vitt.
    Vad tror ni?

• Svar på tråden Schackrutigt kakel
  • Jordgubba

inte snyggt...migränvarning även på stora ytor, så om köket är litet skulle jag avråda....

• Jordgubba

varför kakeldekor alls? Kanske välja att sätta en rad med någon färg som plockats upp av någonting annat. Vad har ni för färger i övrigt? Stil? Gå efter det...har ni tex, röda gardiner kan det vara kul kanske med en röd kant...eller kolla på mönstrade, kanske blomrankor som slingrar sig...det finns ju massor...men börja med att kolla övriga färger och vilken inredningsstil ni har.

• Jordgubba

sen ksa vi ju inte glömma att detta bara är vad jag tycker:)

• Joverix

Jovisst, allt handlar ju smak. Det är bra att få höra vad andra tycker-väljer gör jag ju slutligen själv.Kakeldekor känns som ett hållbart allternativ, jag har ledsnat på allt vitt efter 8 år & orkar inte kakala med en 2-åring. Men det känns lite som att jag kört fast vid schackrutigt. Jag håller på att göra om hemma och tänkte mig en retrostil som är charmigt slarvig. Grönt kommer att ingå i färgsättningen.

• stinalottalarsson

Det finns ju kakeldekor i form av klisterlappar. Det kan du ju prova och se hur du trivs med schackrutigt...Ett billigare alternativ och jobbet är gjort på en kvart!

• Jordgubba

klisterlapparna är ju kakeldekor...eller vad menar du? Kanske rutigt med grönt? svart blir så stora kontraster...

• Joverix

Hm, jag är tråkig och bestämmer mig för schackrutigt ändå, men inte överallt och med en svart, feminin fondvägg och gröna accenter (kanske även något rosa). Tack för hjälpen!

• stinalottalarsson

Ah, så dum jag är då...jag tänkte att du ville kakla om allt eftersom du var så tveksam...Men du tänkte ju klisterlappar från början!

Svar på tråden Schackrutigt kakel