• gosela74

Blockera avsändare

Jag är inte så bra på datorer, men har en mail, som så många andra. Får väldigt många mail från olika företag, som jag varit i kontakt med tidigare och som då fått min mailadress. Nu har jag inget intresse att få deras veckobrev och liknande. Hur kan jag göra för att stoppa dessa mail? Har för mig att man tidigare kunde "blockera avsändare", så att deras mail inte kommer fram, men vet inte hur. Jag vill alltså inte att de kommer som "skräppost", vill inte att mailen kommer alls...
    Har hotmail, ska jag väl tillägga...

• Svar på tråden Blockera avsändare
  • HNA

när du öppnar ditt mailbox går du på verktyg och väljer sekärhetsalternativ, blockera avsändare, sen skriver du in avsändares mailadress och lägger till...lycka till

• HNA

måste tilläga att detta funkar om du har WINDOWS LIVE MAIL där du lagt ditt hotmail. men har du bara hotmail så uppe till höger i ditt mailbox står det ,,alternativ,, tryck där sen fler alternativ, skräppost,betrodda och blockerade avsändare. där kan du välja vilka som ska inte skicka mail till dig

• gosela74

NÄÄÄ, jag har Windows Live Mail, men när jag går in på verktyg, så finns inte säkerhetsalternativ med... fattar inte om jag är ute och cyklar...

• gosela74

HAHA, jag fixade det! Tack så mycket för hjälpen! Datorn verkar lite trög, men till slut fick jag fram det, nu ska jag börja blockera! Tack igen!

Svar på tråden Blockera avsändare