• Anonym

brännande känsla efter samlag!

Undrar om någon haft liknande problem och kan ge mig lite råd.......är så förtvivlad över detta!
    Jag födde en son för 15 mån sedan och när han var 3 månader började jag äta minipiller.
    När han var ca 5 mån började jag få fruktansvärd klåda och sprickor i underlivet. Blev undersökt an min barnmorska som kunde konstatera att det inte var svamp men troligen hormonellt som skulle försvinna ur kroppen snart.
    Men sedan verkade det som det var minipillerna som var boven och jag slutade med dom och började med nuvaring.
    Klådan har faktist försvunnit men har istället fått problem efter sex.
    Blir blöt vid sex och jag har inte ont under sexet......men efteråt bränns det som bara den, känns som jag skulle varit helt torr under sexet.......

• Svar på tråden brännande känsla efter samlag!
  • Anonym

men nej! usch va orolig jag blir. Har aldrig någonsin haft problem förr!
    E det vanligt att få Vulva vestibulit efetr förlossning? Har man inte ont under sex då?

• Lundby87

Kanske att du bara helt enkelt e torr eller känslig vid öppningen eller att ni tränger in hans lite för fort innan du hunnit bli varm. För e bra om man e blöt och lite uppvärmd innan sex oxh inte bara under sexet

• Anonym

Jag blir väldigt lätt blöt och har nästan aldrig varit med om att jag inte blir det.
    och det är inte vid öppningen det gör ont utan bränns inuti slidan efter sexet.

• Lundby87

kan hända att du har obalans där nere med kollade hon det med?

• Anonym

tack #6 för länken. Har så svårt att tro att det skulle vara vestibulit, har aldrig haft en svampinfektion eller ont vid samlag förut.
    Någon som bara fått vestibulit helt plötsligt?

#7: barnmorskan sa att hon trodde att klådan var hormonellt och en liten obalans så jag fick rådet att köpa lactal.

• Anonym (en till)

Jag har haft problem med det länge. För mig tror jag att det har att göra med 1. hur blöt jag är när vi går igång och 2. överkänslighet mot sperma. Vi körde med avbrutet samlag i nästan två år och då gjorde det inte ont på mig längre.

• Anonym (jag me)

fick lika dant som dej..har aldrig kännt så innnan heller..första gågnen förra helgen... brännde nått grymt!....
    äter p-piller... ve tinte om ja blivet kännslig av dom......har kännt lite klåda då å då.....

va iaf en otäck kännsla.....

• iamari77

Anonym (en till) skrev 2009-03-28 22:08:26 följande:

Jag har haft problem med det länge. För mig tror jag att det har att göra med 1. hur blöt jag är när vi går igång och 2. överkänslighet mot sperma. Vi körde med avbrutet samlag i nästan två år och då gjorde det inte ont på mig längre.
    Jag får samma känsla ibland, och tror bestämt att det hänger ihop med sperman! Testa att din kille kommer utanför dig och se om det stämmer...
  • Anonym
    iamari77 skrev 2009-05-15 08:22:52 följande:
    Anonym (en till) skrev 2009-03-28 22:08:26 följande: Jag får samma känsla ibland, och tror bestämt att det hänger ihop med sperman! Testa att din kille kommer utanför dig och se om det stämmer...
    Jag tror på det med. Och vill man ändå få satsen i sig kan man se till att försöka köra en Lactal dos för att se om det blir bättre efter en sån.
    Spermierna sabbar PH värdet i underlivet och det kan sitta kvar i veckor, till å med månader utan att man själv känner några direkta problem med det. Men kan störa vid/efter sex, ge lite otäcka lukter från underlivet ect.
  • Anonym

hejsan!
    Vet att det var ett tag sedan du skrev din fråga men jag fick samma problem med nuvaring, slutade med den och svidandet och brännandet försvann direkt!

hoppas att det löst sig för dig!!

• Anonym

tack för alla svar! Har slutat helt med prevmedel och det har försvunnit helt. Att sluta med preventivmedel e nog det bästa jag gjort, man mår så mycket bättre! =)

• Anonym (bäret)

Så där får jag också om jag inte varit tillräckligt våt/upphetsad innan samlaget påbörjats. Prova ett milt glidmedel eller barnolja. Detta har kommit efter att jag fått barn.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-08 20:58:20 följande:
    tack för alla svar! Har slutat helt med prevmedel och det har försvunnit helt. Att sluta med preventivmedel e nog det bästa jag gjort, man mår så mycket bättre! =)
    Tror lösningen var att du slutade med ringen, har läst att många har fått samma problem som du och jag av den.

Ha det bra!
  • Anonym (Musslan)

Låter som brinnande vulva. Jag har det. Blev bättre efter jag fick min son och inte käkar p piller. Visst får jag ont ibland, men det handlar ofta då om att jag är rädd för att de ska göra ont och tillåter inte mig själv bli vkåt och våt.

jag fick brinnande vullva pga svampinfektioner. Många svampinfektioner som itne ville ge sig.

• Primigenia

Kan även vara urinvägsifektion väldigt vanligt att få efter samlag.

Svar på tråden brännande känsla efter samlag!