• Bast

Hur avslutar man ett brev på engelska????

Har skrivit ett "brev" till min engelskalärare som ska lämnas in imorgon.
    Allt har gått bra, men jag har fastnat på själva avslutningfrasen! Hur skriver man typ "hälsningar" utan att vara antlingen för formell, eller alldeles för kärvänlig??????

• Svar på tråden Hur avslutar man ett brev på engelska????
  • Den där Linn

Beror kanske lite på vad "brevet" handlar om...

• giz
    best regards eller hur det nu stavas......
  • Den där Linn

Engelskt uppslagsord
    sincerely

Svensk översättning
    uppriktigt, i sanning (adverb)

Stående uttryck
    Yours sincerely {brittisk engelska}/Sincerely yours {amerikansk engelska}---med vänlig hälsning {används i brevslut}

• Solrosen1972

Kind regards, funkar också.

• Booo

Yours Sincerely, Best regards eller Kind regards.

Hoppas att detta varit till hjälp!

• Bast

Tack så jättemycket för hjälpen!!!!!!

(Brevet handlar om mig själv, och är en första uppgift som ska lämnas in, så egentligen gör det ju inget om det blir galet, men jag körde fast så totalt!!!!! )

• malin ulrika

"Best regards" eller "sincerely" är nog bäst...

Shila, ditt förslag kan nog ge bra poäng!

Off topic, men jag är alltså i Kanada, och skriver ibland jobb relaterade email till Sverige. Dock skriver jag mest email på svenska till min syster, som jag då avslutar "kramar..."

En gång var det en micro-sekund ifrån att jag av ren rutin avslutade ett jobb brev på svenska med "kramar..."

Som tur var hann jag rätta till det innan jag skickade det!

• Carro

Jag hade mailkontakt i somras med en resebyrå i London.. Kontaktpersonen från resebyrån avslutade alltid sina mail med regards och sitt namn

• brokig

Det beror ju till vem brevet är ställt.

Regards känns formellt

Love är mer familjärt och vänskapligt

Yours sincerely används i sammanhang där man inte är bekant med personen. I ditt fall skulle jag välja den här formuleringen. Detsamma gäller om du skriver till din värdfamilj innan språkresan.

Svar på tråden Hur avslutar man ett brev på engelska????