• Anonym

svullen i underlivet+gravid

Är svullen i underlivet till och från, har varit det nästan halva graviditeten. tappat sexlusten totalt men för att sambon ska få "sitt" så runkar och suger jag av honom titt som tätt. Han veta att jag är svullen och så. Men kommer inte ihåg att jag va svullen där förra grav. Nån mer som är svullen?

• Svar på tråden svullen i underlivet+gravid
  • Anonym

Jag är inte svullen men har vart det som du till och från under mina gravideteter. Och det tror jag beror på ökad blodmängd osv. så det är som det ska. Men om du är orolig så kolla med din BM. Lycka till

• Anonym (hm)

jag e jättesvullen därnere, både på ytterdelarna och inuti.. ;)
    lite torrare nästan också, med glidmedel funkar det bra :)

men svullnaden inuti kan ju ses som positiv, såååå trångt enligt sambon.. iof känner ju jag det oxå¨*ler*

• Anonym

här har du Svullo själv "där nere"!

Ont hela tiden känns som man fått en fet spark rakt i muttan!

för att inte tala om hur ont det gör efter sex, värker o svider när jag ska pinka.. inte vågat ta upp detta med bm eftersom sambon e med varje gång! o jag tycker det e så pinsamt..

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-18 19:57:27 följande:
    här har du Svullo själv "där nere"! Ont hela tiden känns som man fått en fet spark rakt i muttan! för att inte tala om hur ont det gör efter sex, värker o svider när jag ska pinka.. inte vågat ta upp detta med bm eftersom sambon e med varje gång! o jag tycker det e så pinsamt..
    Kan tillägga att jag e gravid med i vecka 27
  • Anonym

Det här känner jag oxå igen mig i. Jag är i vecka 34 och har kännt så här väldigt länge. Jag får ont efter jag fått en orgasm. Det värker och känns svullet. Jag har heller inte tagit upp det med min bm. Nån som har fått något svar av sin bm?

• CcS
    Anonym skrev 2009-04-18 19:57:27 följande:
    här har du Svullo själv "där nere"!Ont hela tiden känns som man fått en fet spark rakt i muttan! för att inte tala om hur ont det gör efter sex, värker o svider när jag ska pinka.. inte vågat ta upp detta med bm eftersom sambon e med varje gång! o jag tycker det e så pinsamt..
    Du vet att du kan ringa till BM och bara råd fråga... Ingen behöver veta något. Men sen så tycker jag nog att det inte skulle göra något om din sambo får veta vad som händer med dig. Han kanske undrar varför du har ont. Tro mig, han vet att du inte är som vanligt. Dom vet mer än man kan tro. Kram på dig å lycka till.
  • Anonym

Här är en till! Är gravid i v.27 och har nog kännt såhär sen v.24 iaf. SJUKT jobbigt med svullnad som gör att sexlusten försvann fort som attan ut genom dörren. Tråkigt... Jag tog upp det med BM som sa att det är normalt och att det beror på ökad blodgenomströmning under graviditeten. Men hon sa också att man kan få åderbråck i underlivet och därför ska hålla extra koll så att inte blodådrorna börjar hamna på utsidan... HOPPAS inte det händer...

• Anonym (P)

Jag är också svullen men för mig verkar det öka lusten. Är sugen superofta men vill hellre onanera än att ha sex vilket ju är lite jobbigt... Duschade nyss och råkade få strålen upp i musen av misstag när jag la ifrån mig slangen. Blev superkåt direkt och efter duschen kollade jag underlivet i en spegel. Blev nästan rädd! De yttre blygdläpparna är så svullna att vecket mellan dem och de inre är helt borta, de är bara som en svag kant runt de inre. De inre är mörklila och jättetjocka. När jag går känner jag hur svullen jag är, helt galet!

• Anonym

Samma här vart det nästan hela tiden är i v 36..

• Anonym (toksvullen)

Jag är 35 veckor gången och har varit så väldigt skör i slemmhinnorna under graviditeten. Men jag har tydligen inte problem med att bli våt säger sambon. Därför har det blivit väldigt torftigt med sex för oss med, eftersom det gjort så ont för mig + att jag sedan tidigt i gravidteten fick massor av stenhårda sammandragningar i magen vid orgasm. Igår fick vi till det i alla fall med hjälp av glidmedel (men det sved ändå som satan när min stoooora sambo kom in i mig). Efter det jättesköna sexet fick jag jordens CHOCK när jag skulle göra rent mig! Jag var så EXTREMT svullen i hela underlivet!!! Blygdläpparna var alldeles hårda! Skitläskigt!!! Nu vette fasen om jag vågar ha mer sex innan förlossningen! Jag har också hört talas om bristningar och åderbråck i underlivet, hur läbbigt som helst ju

Jag saknar sex... Drömmer värsta sexdrömmarna!

• Anonym (me to)

Gud va skönt d va å hitta den här tråden. Upptäckte igår att jag var jättesvullen i underlivet å framförallt de yttre blygdläpparna. Här inte alls ont eller är öm å sex har vi inte haft sen jag blev svullen. Kommer inte ihåg hur d va förra graviditeten så jag blev lite orolig. Började en kur mot svamp igår oxå så tankarna börjar ju snurra om d är nåt fel. Känner mig iaf lugnare. Går in i vecka 21 i morgon.

• Anonym

Jag är oxå jätte svullen och har stora bråck på blygdläpparna.
    Det finns inget att göra åt det enligt min bm.
    Tack och lov försvinner det efter förlossningen.

• En i mängden01

Så sköt att läsa dessa inlägg! Är i v28 och har i någon vecka speciellt när jag suttit lite på toan så underlivet "trycks ner" sen upptäckt att jag blir jättesvullen och hård under typ blygläpparna men är på de yttre blygläpparna de syns! Stenhård verkligen! Blev skiträdd först men upptäcker att när jag väl står upp igen så lägger de sig och jag blir mjuk igen och typ som vanligt (inget är väl som vanligt när man är gravid!!) Märker inte av något vid sex iaf (inte för att de blir så ofta nu när man mår som man gör med allt..)  Ska på kontroll nästa vecka hos BM så tänkte ändå kolla med henne men detta låter ju helt normalt! Skönt att inte vara ensam! Verkligen en speciel "sjukdom" att vara gravid Skrattande

• Anonym (Fundersam..)

Hej, jag misstänker att jag är gravid och om jag skulle vara det så är jag i vecka 7. Men har inte gjort test än, ska göra det så snart som möjligt! Idag när killen och jag hade sex så blev mina blygdläppar extremt svullna och det brukar dom aldrig bli, inte så mycket! Men jag undrar hur långt in i graviditeten brukar det märkas av i så fall?

Kan det vara pågrund av graviditet eller är det något annat tror ni?

• Anonym (Anna)

Jag är jätte svullen där nere, men även jätte kåt jätte ofta. Är i vecka 37 så jag ska snart ha barn. Att ha sex känns jobbigt, men jag onanerar väldigt ofta. Jobbar inget nu så jag har en massa tid, haha. Jag har oxå väldigt lätt att komma nu, inte alls som innan jag blev gravid, typ nästan utan stimulans. Härom veckan när jag va och fika hos en en vän och som vanlig kom samtalet in på sex, inget märkvärdigt bara allmänt, men jag blev så himla kåt, det bara bulltade där nere. Försökte byta ämne flera gånger men hon bara prata på och prata på. Tillslut så kom jag, där mitt under fikat TVÅ gånger, va så pinsamt!! Men jag tror inte min kompis märkte nått, jag fakeade förvärkar och låssades att det gjorde ont när jag råka stöna ett par gånger undertiden jag kom.

Svar på tråden svullen i underlivet+gravid