Vad betalar ni er städhjälp?
Hej! Vad betalar ni er städhjälp per timma för veckostädning? Jag försökte i föräldraforumet utan att få något svar. Kanske är det en känslig frågeställning? Vi provar här istället!
Hej! Vad betalar ni er städhjälp per timma för veckostädning? Jag försökte i föräldraforumet utan att få något svar. Kanske är det en känslig frågeställning? Vi provar här istället!
Vi betalar Hemfrid 1 500 kr i månaden för fyra timmar varannan vecka. I praktiken betalar vi ungefär hälften pga avdraget för hushållsnära tjänster.
Nej, det är ingen känslig fråga. Googla "hemstäd" så ser du vad det kostar.
jag betalar 330 kr/h och hälften får jag tillbaka på skatten så för 6 h städ imånaden får jag betalar 1000kr rent i månaden. de bästa jag någonsin har lagt mina pengar på !!!!
dessutom är det vitt och jag vet att de som städar hos mig har bra lön och fullt social skyddsnät vilket känns bra.
Hej vi betalar 320/h och vi har städ varannan vecka 4 timmar, så välinvesterade pengar. Jag brukar tänka att jag köper tid till barna:)
vi betalar 50kr/h svart då självklart ...
Anonym (sanna) skrev 2009-03-28 16:31:09 följande:
Vi har också svart städerska, betalar 120 kr/tim.
1500 för 8 timmar ,sedan får jag dra av hälften.
Jag får städat varannan vecka 4 timmar. Strykfritt heter företaget och är jätte bra. Hade hemfrid förut, men det var dubbelt så dyrt!
+ att strykfritt städar bättre!
Kom på en sak, attdet är ju billigare än svart 120 kronor timmen, eftersom jag betalar ca 95 kronor när jag dragit av i timmen! Varför anlita svart???
Vi betalar 229 kr timmen för 4 timmar varannan vecka, efter 50 % avdrag blir det en knapp tusenlapp i månaden.
Våra arbeten lämpar sig inte för att ha svart arbetskraft och jag trodde inte heller att det var billigare.