• march

Är det någon som kan rekommendera en bra förskola i skövde??

Vi kommer eventuellt flytta till skövde. Vi vill bo centralt, ska börja söka förskola snart. Är det någon som kan rekommendera en förskola som ni känner till och hur är det med kön till förskola i skövde.
    :D Hoppas att det är nån som vet.

• Svar på tråden Är det någon som kan rekommendera en bra förskola i skövde??
  • violis

Kanske inte så många som vill skylta med att just de är från skövde-skövde är ju inte såå stort-testa att lägg fråga under känslig rummet så kanske du får några svar.
    Men rent allmänt-kolla komunens hemsida ofta finns fsk listade och de flesta har en egen hemsida där man kan läsa lite mer om de olika fsk kanske se lite bilder mm

• halliduttan

haha nej jag skäms inte att jag är från skövde. gud va barnsligt..
    Om ni bor centralt så ska ett som ligger vid södra ip vara bra. boken tror jag det heter. Finns ett ännu närme centrum i vasastan. Är nog ok tror jag inte hört annat. Ett på berget, mycket centralt är bra. Det är nog rätt populärt tror jag. Ekängen har ett väldigt gott rykte har jag för mig. Sämst måste jag nog säga havstena har o lunden..men det är bara vad jag har hört. Man får ju välja tre ställen tror jag, men om det är mycket ansökningar så kan du få ta där du blir erbjuden..
    inboxa mig om du undrar något, ha det gott

• violis

Handlar inte om att skämas !utan att man kanske vill vara annonym här på forumet och om jag nu tex skulle skriva att jag bodde i skövde (vilket jag inte gör) så skulle många snart lista ut vem jag är och jag har ett "nick" för att jag vill kunna vara anonym

• march
    halliduttan skrev 2009-03-28 20:08:01 följande:
    haha nej jag skäms inte att jag är från skövde. gud va barnsligt..Om ni bor centralt så ska ett som ligger vid södra ip vara bra. boken tror jag det heter. Finns ett ännu närme centrum i vasastan. Är nog ok tror jag inte hört annat. Ett på berget, mycket centralt är bra. Det är nog rätt populärt tror jag. Ekängen har ett väldigt gott rykte har jag för mig. Sämst måste jag nog säga havstena har o lunden..men det är bara vad jag har hört. Man får ju välja tre ställen tror jag, men om det är mycket ansökningar så kan du få ta där du blir erbjuden..inboxa mig om du undrar något, ha det gott
    Tack för ditt svar :))

Jag frågar på inboxen.
  • march
    violis skrev 2009-03-29 17:43:20 följande:
    Handlar inte om att skämas !utan att man kanske vill vara annonym här på forumet och om jag nu tex skulle skriva att jag bodde i skövde (vilket jag inte gör) så skulle många snart lista ut vem jag är och jag har ett "nick" för att jag vill kunna vara anonym
    Man kan ju vara anonym utan att ha ett extra "nick"
    Eller??
  • myran82

Jag har inga barn, men vet en del om förskolor i Skövde ändå.

Rosenhaga förskola skulle jag varmt rekomendera, har bara hört bra saker om den. God mat, väldigt fräsch (helt nybyggt). Min "svärmor" jobbar där och hon trivs väldigt bra. Sen har jag en kompis med barn där och hon tycker att det är bra. Länk till information om den: www.edu.skovde.se/upload/Lundenenheten/Pdf_dok/rosenhaga_forskola_fakta.pdf

Billingstorp är också bra enligt mig, har jobbar lite där samt på skolan som de flesta barnen därifrån börjar på sen.

• myran82

Just det. Har även jobbat lite på Solrosens förskola, det gick bra men var inte det bästa stället jag har jobbat på.

Svar på tråden Är det någon som kan rekommendera en bra förskola i skövde??