the M Bitch skrev 2009-03-31 00:06:03 följande:
Du behöver ingen kil, det räcker att du läger under en ihopvikt filt eller ett badlakan. När du pumpar fast stolen drar du bygeln (som pressas mot ryggstödet) uppåt så att stolen står så vågrätt som möjligt i sätet. Se till att stödbenet är så kort som det går, så kan du dra stolen nedåt i bakkant med hjälp av underförankringsbanden utan att stödbenet begränsar.Jag har monterat mer hundra såna här stolar, så jag vet att det går att få det mkt bra i alla baksäten
Lånar tråden, hoppas det är ok, här verkar finnas en expert! Vi har också en sån bilstol och den gör mig tokig! Hur ska en 4-åring med vinterkläder få plats?? Får knappt bältena runt Mini nu som är 2,5 år och strax över 90 cm, dvs ganska liten i stl. Utan vinteroverall går det bra, men med!? Problemet är att grenbandet, där man knäpper ihop bältena i sitter alltför långt bak, man får verkligen gräva sig ner för att hitta den.. och med vinteroverall, fast bältena är utdragna på det längsta går de knappt runt honom. Suck! hade tänkt att han skulle åka bakvänt nåt/några år till. Finns stol med längre bälten tro? Eller kan man flytta fram det som sitter mellan benen?? Måste nog ltea upp manualen som finns..nånstans