Journal utdrag från vårdcentralen, vad finns med?
Om jag ska ta ett utdrag på min journal från vårdcentralen, vad står där då?
Kommer beskök på ungdomsmottagning osv att stå med?
Om jag ska ta ett utdrag på min journal från vårdcentralen, vad står där då?
Kommer beskök på ungdomsmottagning osv att stå med?
Det du gjort på vårdcentralen står med.
Cia o krabaten skrev 2009-03-28 21:24:06 följande:
Om jag har varit på en jourläkarcentral på en annan vårcentral kommer det att stå med?
Nej
Hur utförligt står det, står det typ personliga saker om jag pratat med docktorn om det?
Varje vårdcentral/sjukhus/mottagning har egna journaler. Sånt som berättats på ev möten eller provsvar och funderingar står med i journalen.
Det som läkaren antecknar för att minnas till nästa gång, eller för att se tillbaka på.
Brukar vara väldigt kort och ordfattigt. Typ "patient gråtmild i ögon. Morfar död. Pat. upplever ledsenhet" eller "upplever själv trötthet. Järnbrist? remiss till dr A" osv.
Har beställt journaler innan själv. De är ju sekretessbelagda så allt du berättar skrivs in. Om läkaren varit aktiv och antecknat och minns det från mötet. Om det även anses relevant. Brukar aldrig stå: "pat. kom försent 5 min pga missad buss" eftersom det inte påverkar bilden av dig relevant för anledningen till besöket.
Det är min erfarenhet och vad jag tror.
Be att få journalerna skickade med rekommenderad post. (det borde, och brukar de göra) så du får hämta ut dem mot legitimation.
Eller att din mamma respekterar din integritet och inte öppnar om du ber henne om att inte göra det
Kan tänka mig att en sån sak nämns i journalerna.