Grönt bajs, varför?
Hej!
Min bebis bajs har alltid varit gult, men senaste två dagarna har det varit alldeles grönt. Hon är åtta veckor.
Nån här som vet vad det kan bero på?
Hej!
Min bebis bajs har alltid varit gult, men senaste två dagarna har det varit alldeles grönt. Hon är åtta veckor.
Nån här som vet vad det kan bero på?
Har för mig att det är när de fått i sig för mycket förmjölk?
Men jag kan ha fel
Ger du tillägg så kan det bero på det
Bajset kan bli grönt om det går för snabbt genom kroppen. Inget att oroa sig för ifall ditt barn mår bra i övrigt.
helt normalt. Jag reagerade oxå första gången. Det kommer och går. Tycker min kille kan vara lite pruttigare när han e lite grönare. Har oxå hört att det är nåt med den tunna mjölken i början. Inget att oroa sej för.
jag har hört att dom inte får i sej den tjocka mjölken som kommer på slutet .... utan alltså som flera sagt.... att dom får i sej den tunna mjölken...
héj jag tror det kunde bero på att bebisens kropp ändras och omställer sig till att bli van med mjölk,eller så kan dt tydligen bli så om barnet har lite gulsot,,,kan ha helt fel men jag tycker att jag hört det nånstans.... inget farligt ebba hadde det oxå i bland...'
Tova hade väldigt ofta grönt bajs i alla nyanser under den tid hon hade kolik. De dagarna det var riktigt grönt skrek hon mer än de dagar det var gult och fint (vilket det sällan var under denna period). Precis som Petris säger så sa även vårt bvc att det beror på att maten passerar för snabbt genom kroppen. För Tova blev det faktiskt bättre (om gult är bättre) när hon började få lite ersättning på kvällen och smakportioner.
Blue: Jag tror det ligger någonting i det du skriver. Minna hade också grönt bajs i samband med att hon hade (lindrig) kolik. Koliken gick över och öven det gröna bajset.
Senaste kvällarna har hon haft lite ont i magen igen och även mer grönt bajs.
Min son hade ofta grönt bajs, men han fick tillägg hela tiden så jag tror att det berodde på det. Han mådde bra och hade inte en tillstymmelse till kolik, gick upp i vikt och utvecklades.
Hej!
Min första son hade så en period när har var liten. För säkerhets skull fick han ta "bajsprover". Minns inte vad det ev. kunde bero på, men för oss var det inget iallafall. Varför inte fråga på bvc?
Jag har läst att det beror på att bebisen inte fått i sig det mest näringsrika mjölken, först är den mer rinnig sen,tipset de sa är att amma mer på samma bröst och sen byta, jag testade det och nu har min bebis börjat få bara gult bajs igen
Ja, alla har olika förslag. Så även jag...
Jag har hört att bebisen sväljer mycket slem om det blir grönt. Är/har hon varit förkyld?
Min lilla Milla (4 månader) har också haft gult bajs hela tiden. Nu har jag slutat amma på kvällarna och ger ersättning istället för att hon ska bli mer mätt och sova bättre. I och med detta har bajset blivit grönt. Idag har det varit orangt men det beror på morötterna hon får som smakportion. Så länge hon är som hon brukar så oroar jag mig inte.
Alla nyföddas bajs är väl grönt?