• Anonym (chatt-nyfiken)

Hur och vart chattar man, kan man träffa nån seriös via nätet?

Vet inte riktigt vart det här inlägget platsar, men vill vara anonym. Jag ligger i skilsmässa och är ganska ensam, har ingen familj jag träffar och en väninna som bor långt bort. Vi har ganska dålig kontakt just nu.
    Det jag undrar är hur man chattar? Kan man prata med seriösa människor och få något meningsfullt utbyte av det? Är det ett bra sätt att få kontakt med folk?

Jag har lagt ned krogen som ställe att träffa någon man på, jag måste vara ensam ett tag nu också. Men sen, finns det någon gratissajt där man kan träffa nån via nätet?

• Svar på tråden Hur och vart chattar man, kan man träffa nån seriös via nätet?
  • Anonym

Aftonbladet hade gratis chatt när jag träffade min sambo där för 7 år sedan. När du chattat ett tag lär du dig hur folk beter sig beroende på vad du skriver. Lämna inte ut för mkt info om dig i början utan chatta ett tag med några om vardagliga saker och inte för att träffa någon, då nappar oftast bara de som är ute efter tidsfördriv och sex.
    Lycka till.

• Anonym (chatt-nyfiken)
    Anonym skrev 2009-03-28 22:07:27 följande:
    Aftonbladet hade gratis chatt när jag träffade min sambo där för 7 år sedan. När du chattat ett tag lär du dig hur folk beter sig beroende på vad du skriver. Lämna inte ut för mkt info om dig i början utan chatta ett tag med några om vardagliga saker och inte för att träffa någon, då nappar oftast bara de som är ute efter tidsfördriv och sex. Lycka till.
    Tack, ska kolla det!
  • pysselpussar

jag och min blivande man träffades genom www.vildawebben.com men som anonym skrev, va lite vaksam med hur mycket och vad du lämnar ut om dig själv i början...

• Anonym

hej, aftonbladet säger jag med.. där träffade jag min man, vi pratade om allt och inget, som blev till mail, blev till samtal, blev till träff blev till par, blev till sambor, gifta och nu har vi barn ihop..
    =)

• Anonym (chatt-nyfiken)
    pysselpussar skrev 2009-03-28 22:11:20 följande:
    jag och min blivande man träffades genom www.vildawebben.com men som anonym skrev, va lite vaksam med hur mycket och vad du lämnar ut om dig själv i början...
    Okej, tack. Hur mycket är lagom att berätta om sig själv? Vad svårt! Har hört om tjejer som råkat illa ut efter att ha blivit förföljda av killar/män som tagit reda på vart de bor osv. Det vill jag ju inte!
  • Anonym (chatt-nyfiken)
    Anonym skrev 2009-03-28 22:13:20 följande:
    hej, aftonbladet säger jag med.. där träffade jag min man, vi pratade om allt och inget, som blev till mail, blev till samtal, blev till träff blev till par, blev till sambor, gifta och nu har vi barn ihop.. =)
    Grattis till det, vad roligt:)
  • delifi2

träffade min man på vilda.

var försiktigt med vad du skriver bara.

Jag var oxå ute efter att fördriva tiden och hitta nån att ha kul med i början. Mam lär sig snabbt vilka som är de.

Tex om nån frågar mig hur gamla mina barn är så svarar jag aldrig på det om jag inte pratat med dom tillräckligt mycket. har pratat med en kille i över 5 år och vi har aldrig träffats och har inte planer på det men nu skriver vi om allt möjligt, han har sambo å jag man så man kan hitta en vän som man inte behöver träffa oxå.

• Anonym

Anonym (chatt-nyfiken) skrev 2009-03-28 22:15:06 följande:

Grattis till det, vad roligt:)
    Tack tack :) roligt när man träffar rätt
  • Queen70

Ärligt talat så kan man nog träffa drömkillen på värsta pervosidan lika gärna som man kan träffa på värsta aset på en superseriös sida. Mitt ex. träffade jag på värsta porrsidan där jag regget mig enbart för att snoka lite över vad en annan snubbe pysslade med. Visserligen höll det inte, men han var helt normal och vi var tillsammans i två år så det är ett gamble hur man än ser det.

Vildawebben tycker jag är en sansad sida, som är lite småpluttrig, utan att det känns som en desperat sida där alla MÅSTE hitta en partner. Det är en trevlig sida, där man kan knyta kontakter med både killar och tjejjer och där det anordnas lite gemensamma kryssningar och pubkvällar och sånt utan att allt handlar om att PARA sig :) Avslappnat skulle jag vilja säga, rekomenderas stort.

• Anonym (chatt-nyfiken)

Tack för tipsen! Ska kika lite försiktigt och se om jag fattar något av sidorna;) Är inte så haj på sånt här...

Svar på tråden Hur och vart chattar man, kan man träffa nån seriös via nätet?