• Polargirl

ICA-kortet

Kan man registrera köp i efterhand och få poäng? Jag var tvungen att tanka bilen, men jag var så tidig och Statoil hade inte öppnat då. Tog kvitto.

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures.
  • Svar på tråden ICA-kortet
  • lmyr

Hej hej! Ja de kan du göra, bara att gå in till Statoil när de e öppet. Vet att de funkar! kram

Älskar min familj!
  • Polargirl

Kan man även göra en fuling och ta sitt eget ICA-kort när man tankar företagets bil med företagskortet?

• Polargirl
    {#lang_emotions_laughing}
  • lmyr
    Polargirl skrev 2009-03-29 08:59:52 följande:
    Kan man även göra en fuling och ta sitt eget ICA-kort när man tankar företagets bil med företagskortet?
    De vet jag faktiskt inte, hade ju varit bra:)
    Älskar min familj!
  • Polargirl
    lmyr skrev 2009-03-29 09:01:22 följande:
    De vet jag faktiskt inte, hade ju varit bra:)
    Jovisst, många poäng blir det om man tankar full tank! {#lang_emotions_wink}
  • Hercules

ja det tycker jag att du kan göra det är ju ingen som vet

• s k r i n d a

Om du registrerar det i efterhand ska det väl gå bra. Men det ser inte bra ut om det står "registrerad ICA-bonus" på bensinkvittot som ska lämnas in till jobbet.

Jag har arbetat med att granska skolors redovisning av sina handkassor och det är mååånga lärare som passar på att samla ICA-bonus när de köper fika och liknande. Det är iaf inte tillåtet om man arbetar kommunalt och en ganska pinsam/onödig grej att få "smäll på fingrarna" för

• Polargirl
    s k r i n d a skrev 2009-04-01 11:02:09 följande:
    Om du registrerar det i efterhand ska det väl gå bra. Men det ser inte bra ut om det står "registrerad ICA-bonus" på bensinkvittot som ska lämnas in till jobbet.Jag har arbetat med att granska skolors redovisning av sina handkassor och det är mååånga lärare som passar på att samla ICA-bonus när de köper fika och liknande. Det är iaf inte tillåtet om man arbetar kommunalt och en ganska pinsam/onödig grej att få "smäll på fingrarna" för
    Vi behöver inte lämna in några kvitton, alla tankningar syns ju på fakturan de får varje månad. Vi skriver bara upp i körjournalen när vi tankat och så stämmer de av på det viset.
  • Hallonmun

får man poäng på bensin, trodde bara det var på "varor" på statoil?

• Den som Längtar

Hur får man poäng på ícakortet genom att tanka på statoil?
    måste man betala kontant eller jag förstår inte

• Polargirl
    Den som Längtar skrev 2009-04-01 13:48:47 följande:
    Hur får man poäng på ícakortet genom att tanka på statoil?måste man betala kontant eller jag förstår inte
    Det är väl likadant som när du handlar i ICA-affären. Du drar först ditt ICA-kort och sedan väljer du om du vill betala med ICA-kortet, kontant eller med ett annat betalkort.
  • Den som Längtar
    Polargirl skrev 2009-04-01 17:42:39 följande:
    Det är väl likadant som när du handlar i ICA-affären. Du drar först ditt ICA-kort och sedan väljer du om du vill betala med ICA-kortet, kontant eller med ett annat betalkort.
    den sa typ bara fel när ja försökte de
  • Virriga Vera
    Polargirl skrev 2009-04-01 17:42:39 följande:
    Det funkar inte eftersom du inte kan få poäng på BÅDE ICA och Statoil. Statoil har ju ett eget poängsystem som gör att du får bonus på bensinen.
  • Polargirl
    Virriga Vera skrev 2009-04-01 21:26:14 följande:
    Det funkar inte eftersom du inte kan få poäng på BÅDE ICA och Statoil. Statoil har ju ett eget poängsystem som gör att du får bonus på bensinen.
    Aha, så man kan bara få bonus för alla andra varor förutom bensinen?
  • Den som Längtar

Virriga Vera skrev 2009-04-01 21:26:14 följande:

Ica och statoil har gjort ett gemensamt poängsystem.
    finns till och med reklam som säger typ "få poäng när du tankar på statoil" och det är en ica reklam
Svar på tråden ICA-kortet