• 79Majsan

Skötbord - i vägghängt i badrum eller byrå med skötbord i sovrum

Vi håller på att planera lite för vår kommande familjemedlem och har nu en liten fundering på vad som är bäst - ett vägghängt skötbord i badrummet eller en byrå med skötbord som får stå i barnrummet?

tilläggas kan att vi har en väldigt liten toalett med dusch...
    Jag kan känna att det blir bökigt att ha skötbordet i barnkammarn då man blir utan vatten, men där är det större utrymme.. Har man ett vägghängt i badrummet har man tillgång till vatten men ont om förvaring...

Hur tänker ni??

• Svar på tråden Skötbord - i vägghängt i badrum eller byrå med skötbord i sovrum
  • vixen not a tramp

Vi har köpt ett jättebra att sätta över badkaret, med gott om förvaring. Vi har också litet badrum. Finns det inte vägghängda med förvaring också? IKEA tror jag det är som har ett hopfällbart, som en fällstol, det kan du ju ha överallt och flytta runt. Personligen vill jag inte byta i bebins rum utan vill ha vatten nära. Vissa byter på en handduk i köket, det gillar inte jag, men allt går ju!

Hoppas du hittar nåt bra!

• En bebis i magen

Till första barnet hade vi skötbordet på dotterns rum, bredvid badrummet. Bökigt att hämta vatten, ja. Men i badrummet får vi inte plats alls. Nu när nr 2 är på väg kommer vi att ha skötbordet utanför badrummet då vi inte vill ha det i dotterns rum.

• diddisen80

Vi väntar första barnet och eftersom vi just nu knappt har en toalett ( håller på att renovera) Så har vi köpt ett vägghängt att ha i bebisens sovrum.
    Visst det blir ju kanske lite knöligt med vatten, men vad gör man.

• Firstandhappy

någon som har bra tips på bra vägghängda skötbord..

• Noli
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:26:12 följande:
    någon som har bra tips på bra vägghängda skötbord..
    Vi har köpt ett begagnat Brio Vegga på Blocket, har inte hunnit använda det ännu men hört mycket bra om det! Vi gjorde lite efterforskningar på nätet innan vi valde modell och såg bara positiva kommentarer.
  • Firstandhappy
    Noli skrev 2009-04-02 12:28:51 följande:
    Vi har köpt ett begagnat Brio Vegga på Blocket, har inte hunnit använda det ännu men hört mycket bra om det! Vi gjorde lite efterforskningar på nätet innan vi valde modell och såg bara positiva kommentarer.
    kollat på det med men gillar inte att det är plåt, hade hellre haft ett i stabilt trä men hittar det ingenstans..
  • MarieHJ

Babyproffsen hade ett grymt bra vägghängt. Kommer inte ihåg priset men det var faktiskt väldigt billigt. 300 någonting fick vi ge. Då var det olika plastfack också. Man kan ju fälla upp den så den blir platt imot väggen..

• Minxy

Finns en hel del fina vägghängda skötbord på Blocket.
    Sök på skötbord vägghängt troll så får du upp några i massivt trä.

Vi har ett skötbord med byrå under (köpt på IKEA) och visst, man kan ha blöjor och sånt under, men översta lådan kommer man knappt åt eftersom skötbordsdelen går ut så långt alldeles ovanför den.

***S+M=L***
  • ucka

Jag föredrar helt klart att ha skötplats i badrum/toalett. Så skönt med vattnet nära. När vi byggde om så bytte vi på golvet och då blev det mest våtservetter för att det var för krångligt annars.

Svar på tråden Skötbord - i vägghängt i badrum eller byrå med skötbord i sovrum