Förhårdnad på foten..och en spricka.
Jag har så ont.
Har fått förhårdnader på foten och ni en spricka så det gör ont när jag går.
Hur på bästa sätt kan jag fixa detta ?
Jag har så ont.
Har fått förhårdnader på foten och ni en spricka så det gör ont när jag går.
Hur på bästa sätt kan jag fixa detta ?
fila är mitt tips. Jag får så ofta... fila bort förhårdnaderna så läker sig sprickorna själva. Man kan använda krämer mot spruckna fötter med men det brukar inte jag göra. Men du måste hålla efter förhårdnaderna hela tiden med filande.
Det finns ju speciella krämer just för självsprickor, så se till att skaffa det genast och håll dina fötter fuktade. Ta gärna på bomullsstrumpor efter du ha smort in. Om du ska gå på dagarna brukar det vara skönt att ha plåster på. Då hålls huden lite fuktig och du skyddar själva sprickan från belastning.
Ja jag håller med filandet, men jag kan göra det först när jag läkt sprickan. Gör ju döont att fila på sprickan.
Jag brukar bedöva med xylocain och sedan försiktigt dra upp med tång eller fila ner kanterna på förhårdnaden, smörja in med fet kräm och på med plåster. Kanske hjälper?
Apoteket har en slags plåster mot hälspricker som fungerar bra. Dricka mycket vatten skall också vara bra. Smörja in med ordentligt med salva el. olja, trä på en plastpåse och därefter strumpor, blir som en inpackning för fötterna men var försiktig när du går för det blir lite halt.
Scholl har en salva mot hälsprickor. Den är dyr men funkar kanonbra. Den kan jag verkligen rekommendera.