• Zenobia

Vad göra i Oslo???

Min syrra har fått för sig att vi ska åka till Oslo ett par dagar i maj. Finns det tips på vad man ska se och vad man inte får missa?
    Sen den stora frågan, vet att svenska kronan är låg mot norska, men ungefär hur mycket får man räkna med per dag i matpengar?
    Även vad kan det kosta att äta ute ungefär?

/Tack

• Svar på tråden Vad göra i Oslo???
  • lingondripp

Det kostar rätt mycket att äta ute tyvärr. Inte alls konstigt med runt 300 SEK för en restaurangkväll (endast huvudrätt, plus dricka). Även fika är dyrt. Festa på Klingenberg (gå av t-banan vid Nationatheatren, där finns det kul ställen utan inträde.

Landsmärken får du fråga nån annan om! Finns en park uppåt Majorstuen, kommer dock inte ihåg vad den heter...

• Zenobia

Tack, jo jag har hört det men man får väl ta det om man vill se Oslo Vi fann tågbiljetter och boendet billigt så då finns det utrymme för mat också.

• JASS

Det var ett par år sedan jag var där så jag har ingen koll på pengarna, men då var det dyrt att äta ute...

Vi var i parken med alla fina statyer (minns inte namnet just nu) och det var helt klart värt ett besök.

Sedan var vi med färjan till en annan halvö och gick på Kontikimuséet- Kul. Det fanns fler muséer i närheten.

Slottet var fint och hamnen var mysig att gå i.

Jag tror säkert att ni kan hitta på en massa kul, det beror bara på vad ni tycker är kul!

• lingondripp

Vigelandsparken! Kom på det nu. Ni tar trikken (spårvagnen) från Nationaltheatren och mot Scwartswaldsgate (osäker på stavning).

Svar på tråden Vad göra i Oslo???