• Ylo

Största mammaavdelningen, H&M Stockholm?

Hej,
    är på jakt efter att veta vilken H&M i Stockholm som har den bästa/största mammavdelningen?

Eller kanske har ni tips på någon annan butik med bra mammakläder i sthlm?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Största mammaavdelningen, H&M Stockholm?
  • CeeJay

Lindex har ju mammakläder (i alla fall en butik i Stockholm) och sen finns ju alltid mängder med tunikor i de flesta affärer som Åhlens, Kappahl, Joy osv som man kan ha även om de inte är mammakläder

Vet inte vilken HM-butik som har störst mammavdelning men jag tippar på en av de många som ligger runt city i Sthlm.

Är det något särskilt du söker?

• CeeJay

Sen finns ju även Growinlife (kommer inte ihåg vart de ligger nu). Där har de rätt mycket mammakläder, bra kvalitet men lite dyrare än HM.

• Sirendes

Har inte Lindex slutat med mammakläder? Och Growinlife har väl också "försvunnit"? Annars tycker jag Mamalicious har endel roligt och snyggt, mer ungdomligt!

• IsaW

Två H&M som jag tycker har rätt stora mammaavdelningar är den på Drottninggatan nära Zara och den som ligger i Täby centrum. Undrar om inte den i Täby var större.

• Ylo
    CeeJay skrev 2009-03-29 19:15:42 följande:
    Lindex har ju mammakläder (i alla fall en butik i Stockholm) och sen finns ju alltid mängder med tunikor i de flesta affärer som Åhlens, Kappahl, Joy osv som man kan ha även om de inte är mammakläder Vet inte vilken HM-butik som har störst mammavdelning men jag tippar på en av de många som ligger runt city i Sthlm. Är det något särskilt du söker?
    Lindex? Trodde de hade lagt ner mammakläder, vet du vilken butik det är som har mammakläder?

Är faktiskt speciellt på jakt efter så kallade magband, eller bellybelt (?) tror jag det heter. H&Ms, på webben, är inte tillgängliga för leverans förrän i juni - men jag behöver dem nu :)
  • Ylo
    Sirendes skrev 2009-03-29 19:19:51 följande:
    Har inte Lindex slutat med mammakläder? Och Growinlife har väl också "försvunnit"? Annars tycker jag Mamalicious har endel roligt och snyggt, mer ungdomligt!
    Mamalicious gillar jag också, ska gå till den Vero Moda på Drottninggatan, de har en liten avdelning med Mamalicious. Vill gärna prova innan jag beställer, annars finns det ju massa webbalternativ att handla detta märke på.
  • Ylo
    IsaW skrev 2009-03-29 19:20:07 följande:
    Två H&M som jag tycker har rätt stora mammaavdelningar är den på Drottninggatan nära Zara och den som ligger i Täby centrum. Undrar om inte den i Täby var större.
    Ska kika på Drottninggatan då - och kanske tom ta mig ut till Täby någon dag :) Tack för tipsen!
  • CeeJay
    Ylo skrev 2009-03-29 19:20:37 följande:
    Lindex? Trodde de hade lagt ner mammakläder, vet du vilken butik det är som har mammakläder? Är faktiskt speciellt på jakt efter så kallade magband, eller bellybelt (?) tror jag det heter. H&Ms, på webben, är inte tillgängliga för leverans förrän i juni - men jag behöver dem nu :)
    Ok jag kanske är hopplöst efter då Det var 3,5 år sedan jag köpte mammakläder sist så jag kanske inte ens borde ha svarat
  • Ylo
    CeeJay skrev 2009-03-29 19:23:58 följande:
    Ok jag kanske är hopplöst efter då Det var 3,5 år sedan jag köpte mammakläder sist så jag kanske inte ens borde ha svarat
    haha, ingen fara! :) Tror faktiskt lindex lade ner mammakläder ganska nyligen, så så efter är du nog ändå inte :)
  • Sirendes
    CeeJay skrev 2009-03-29 19:23:58 följande:
    hihi :) lite tråkigt att de slutat dock.. Nu finns det verkligen inte så mkt att välja på..
  • Ylo
    Sirendes skrev 2009-03-29 20:11:34 följande:
    hihi :) lite tråkigt att de slutat dock.. Nu finns det verkligen inte så mkt att välja på..
    Nej jag har börjat förstå det :( Bara i vecka 15 här, men måste verkligen ha nya byxor och kjolar. Får knappt på mig nåt längre.
  • Catharina Soovéer

Lindex och kappahl har INTE några mammakläder, dom har slutat med det!

• emma777

Köpte belly-belt på HM i Kista centrum onsdag i förra veckan! Ring dit och be dem lägga undan. Jag tycker att de är toppen! Kan ha mina egna jeans (med en sån där knapp-förlängare från Mama Mia under).

• SkåneAnna

Nu är jag lite långsam här men finns det ett märke som heter Mamalicious som Vero Moda säljer i sina butiker? På Drottninggatan? Eller var köper man Mamalicious?

Känner mig svältfödd på snygga mammakläder (blä för HM's) och då har jag knappt börjat vara gravid ännu...

• Sessilou
    SkåneAnna skrev 2009-03-30 16:18:58 följande:
    Nu är jag lite långsam här men finns det ett märke som heter Mamalicious som Vero Moda säljer i sina butiker? På Drottninggatan? Eller var köper man Mamalicious?Känner mig svältfödd på snygga mammakläder (blä för HM's) och då har jag knappt börjat vara gravid ännu...
    var där igår. Den enda Vero Moda butiken som säljer mammakläder i Sthlm är den som ligger på drottninggatan i "glashuset". Och det var tyvärr väldigt utplockat där, så jag kom hem med ingenting tyvärr=) Har ett par mammalicious jeans jag är nöjd med och ville köpa ett till par. Får leta vidare
    Less is more=)
  • Ylo
    emma777 skrev 2009-03-30 16:02:09 följande:
    Köpte belly-belt på HM i Kista centrum onsdag i förra veckan! Ring dit och be dem lägga undan. Jag tycker att de är toppen! Kan ha mina egna jeans (med en sån där knapp-förlängare från Mama Mia under).
    Åhhh, då ska jag direkt ringa o lägga undan! Vill kunna ha lite fler av mina gamla kläder :) Fick dock hem ett par svarta byxor från H&M idag, o de var riktigt bra!!! Rekommenderas!
  • GuteCarra

H&M i kista gallerian tyckte jag hade mycket att välja på när jag var där för 2 månader sen. Kollade dock inte efter belly-belt då.

Ett tips för er som gillar mammalicious och kan tänka er att beställa är att kolla in på www.4mom.se. Stort utbud och mycket till bra pris :)

• mossiman

Jag tycker att det är helt ok att köpa begagnade gravidkläder (nu med nr 2 på gång) , de är ju ofta inte särskilt mycket använda. O vet man vad man vill ha vilken storlek man har kan man lätt hitta bra kap på www.tradera.com - rekommenderas varmt : )

• Obelixa

Topshop i SOUK-gallerian har också mamma-kläder. Så finns ju Proud på Karlavägen, och mamastore på Blekingegatan (där growinlife låg förut).

• Ylo
    Obelixa skrev 2009-04-01 12:27:07 följande:
    Topshop i SOUK-gallerian har också mamma-kläder. Så finns ju Proud på Karlavägen, och mamastore på Blekingegatan (där growinlife låg förut).
    Tack! Ska kika i de butikerna imorgon tror jag bestämt.
Svar på tråden Största mammaavdelningen, H&M Stockholm?