• Fannsan

    Katt och skinnsoffa?

    Ni som har katt och skinnsoffa, klöser era katter på den?

    Funderar på att skaffa en ny soffa men vet inte om jag vågar ifall katterna börjar klösa sönder den..

    Nån som kanske har nåt tips?

  • Svar på tråden Katt och skinnsoffa?
  • Lucefera

    Hade inte ens en tanke på att dom skulle klösa på soffan när vi köpte, dom har aldrig visat nån tendens till det. Trodde de var mer vanligt attdom klöser på tygsoffor.

    Så nej, mina 2 katter klöser inte på soffan

    Om dom skulle börja klösa så finns de alltid fy spray och dyl som man säkert kan använda på soffan utan att förstöra den!

  • skorpionen80

    Nej, absolut inte! De klöser inte någonstans förutom klätterställningarna och några mattor.

    Men däremot så har ena soffan fått några små rivmärken från när katterna rivstartat från soffan och även något när någon av dem höll på att trilla ner från ryggstödet.

  • M Hellin

    4 katter ny dyr skinnsoffa är verkligen en skitdålig kombination, det tog inte ens 10 min innan tre av katterna hade klöst fula märken på armstöden.

    Och de är (var) inga möbelklösare innan.

    Så där fick man för att man la nästan 30000 på något att sitta skönt i, som skulle vara snyggt dessutom.


    Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
  • Max mamma

    Nej våra katter river inte på skinnstolarna som vi har.
    Men ngn gång har den lilla klöst på nya tygsoffan,men då har vi sprutat lite vatten på hnm,å det har i princip aldrig hänt efter det.

  • ludenben

    nej det gör han verkligen inte. vår katt klöser på klösmöbeln... fan ta den om den skulle klöst i soffan!!


    Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • Fannsan

    Det kanske inte är lika "attraktivt" för en katt att klösa i skinn.. är ju i lite annorlunda material..

  • Pernilla75

    Skinnsoffa: Katterna jag har nu har inte visat några som helst tendenser till att vilja klösa.

    Tygsoffa: Katten jag hade då ville gärna klösa lite på soffan fastän han visste att han inte fick. När vi hade skinnsoffa, med samma katt, så klöste han ingenting.

    Kan tillägga att jag alltid har haft klösmöbler och klösbrädor hemma så det har alltid funnits alternativ.

  • mion

    Har två katter o den ena har klöst sönder skinnfotöljen totalt bak på sidan =/

  • M Hellin

    Inne och ute, 3 ute 1 inne. vintertid vill ingen av dem gå ut, och till sommaren gissar jag att det är bara 3 kvar då äldsten fick domen hos veterinären förra veckan, så det går så länge det går. Han är 15 och den enda som inte klöst på skinnsoffan.


    Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Katt och skinnsoffa?