• susandra

Bebisen trycker neråt! Och bakåt!

Är efter långt kämpande gravid med första barnet!
    Jag är i vecka 25 och allt verkar bra!

Jag bara undrar om dte är ok att bebisen trycker och sparkar så himla mycket neråt och bakåt???
    Det känns som om hon (troligen en tjej ) försöker komma ut genom alla öppningar som finns liksom!!!

Jag har även en del sammandragningar, speciellt när jag anstränger mig -som på jobbet- men jag vet inte rikgit HUR MYCKET sammandragningar man ska ha i början av sjätte månaden...

Någon som kan upplysa mig lite grann?!

Tack!

S

Går allt bra så kommer äntligen vår Regnbågsbebis i juli!
  • Svar på tråden Bebisen trycker neråt! Och bakåt!
  • KlasStures mamma

Jag har också haft mycket sd under senare delen av grav. Är nu i v. 39+3. Hade många när jag jobbade. Blev sjukskriven på halvtid pga foglossningar och det hjälpte att sänka antalet sd lite. Prata med din bm så de kollar så att inte livmodertappen är påverkad. Det är nog ganska vanligt att ha mycket sd men man ska ju ändå ha koll på det!

Lycka till!

• Megapullan

Jag har ett vädigt tryck neråt hela tiden som om den ligger långt ner.Har jätte ont i magen när jag böjer mig,och det gör ont när jag reser mig.Någon som vet vad det kan bero på?Kram

• maj09

Är i vecka 32 och min bebis har lagt sig med huvudet neråt och ibland ilar det när bebis huvud trycker mot bäckenbotten. Det ska vara så enligt min barnmorska. Det brukar tydligen lugna sig mot slutet när bebisen har fixerat huvudet.

Men för dig susandra, så låter det som att bebisen fortfarande har huvudet uppåt eftersom du känner tydliga sparkar neråt. Det kanske lugnar sig när den vänder sig - vilket två tredjedelar av bebisarna gör runt vecka 32.

Tror att det du känner är helt normalt i alla fall.

• Megapullan

Jag är bara i vecka 23 så jag tycker inte att huvudet borde ligga neråt, men jag kanske har det lite trångt i magen att det e därför..

Svar på tråden Bebisen trycker neråt! Och bakåt!