• magdalena 80

Ikea köksluckor - ÄRLIG, eller annan modell

Är det nån som har IKEAs köksluckor ÄRLIG? Såg att de ju var jättebilliga o fanns i en massa olika storekar, men hur ser de riktigt ut live? Ser de billiga ut? Kanske nån som har bilder o vill visa?

• Svar på tråden Ikea köksluckor - ÄRLIG, eller annan modell
  • Dundermamman

Vi har dom i vår tvättstuga!
    De är helt okej att ha där, men jag skulle inte vilja ha dom i ett kök!
    Ja, jag tycker nog de ser "billiga" ut!
    Det provisoriska köket i tvättstugan under 5 veckor!
    (klickbar bild)
    Bilden är tagen när vi renoverade köket och hade tvättstugan som provisoriskt kök

Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • magdalena 80

Du har nog rätt, de passar jättebra i en tvättstuga men i ett kök ser de nog lite billiga ut...
    Måste fundera mera, såg att de hade flera andra modeller som också var vita o släta, kanske de ser mer köksaktiga ut. På nätet såg de i alla fall ok ut

• astalacasta

De som heter APPLÅD är bäst om man ska ha vita, tycker jag. Mycket bättre med målade luckor än med sådana som har folie eller melamin på sig.

• magdalena 80

Tack för era svar! Jo just Applåd såg jag också på nätet, svårt bara att riktigt få nån riktig bild av de där... Bättre då man ser dem i ett riktigt kök. Hoppas nån har o vill visa bilder!
    Ska göra ett försök att googla o se om jag skulle hitta några "hemma hos" bilder med IKEA kök

• cii

Faktiskt så har vi dem i vårt nuvarande kök, och det var just för att det var akut med nytt kök och pengabrist Nu ska vi flytta så jag har en nytagen bild från veckan.
    Det är visseligen 1 år sedan vi satte upp det.

Jag ska lägga upp en bild med detsamma.

• cii

Så nu finns den där.

Själv tycker jag inte att de ser "billiga" ut men det beror nog på vad man har för andra saker till/i köket

• magdalena 80

Tack för bilden!! I ert kök såg det faktiskt inte alls billigt ut, tvärtom var det ju riktigt snyggt... Hmm... tänk vad stor skillnad det gör vilket kakel, vilka bänkskivor o vilka handtag (heter det faktiskt så??) man har!
    Kunde absolut tänka mej att ha ert kök
    Men men... hade främst tänkt byta bara skåpluckorna (om nu måtten passar, annars blir det till att byta stommarna också) så bänkskivorn, kaklet o köksfläkten skulle få vara som de är.
    Skulle ju gärna byta allt, men det är ju pengarna det hänger på i det här fallet också...
    Tack för att ni orkat visa era kök, jätteroligt att få se riktiga "hemma-hos"-bilder!

• musli

Har också Ärlig i köket, främst pga penga-brist i ekonomi-krisens tider, men tycker de ser helt ok ut! Har dock ingen bild...

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • magdalena 80
    musli skrev 2009-04-04 19:05:55 följande:
    Har också Ärlig i köket, främst pga penga-brist i ekonomi-krisens tider, men tycker de ser helt ok ut! Har dock ingen bild...
    Vill du lägga upp en bild? Skulle jättegärna se hur ni har det Blev riktigt på hugget efter att ha sett ciis bilder...
Svar på tråden Ikea köksluckor - ÄRLIG, eller annan modell